Operatorii low-cost in era Otopeni. Cu cat se vor scumpi biletele?

Autor: Razvan Muresan Postat la 26 aprilie 2011 85 afişări

Ceva nu se potriveste intre cuvintele Otopeni si low-cost. Ce anume pot explica operatorii low-cost de pe Baneasa, ale caror zboruri vor fi mutate treptat, pana in 2013, pe aeroportul din Otopeni.

Oficialii Wizz Air, celalalt operator important low-cost cu activitate pe Baneasa, se plangeau in urma cu un an de activitatea de pe Baneasa, nemultumiti fiind ca "ne mareste tot timpul taxele si pentru ca nu se zboara noaptea". Maghiarii spuneau atunci ca zborurile de noapte sunt acceptate pe toate celelalte aeroporturi unde opereaza si le e dificil sa potriveasca in asa fel orele incat sa nu aterizeze sau sa nu decoleze intre 22 si 7.

"Auzim stiri aici, auzim stiri acolo, dar noi avem un contract cu cei de la Baneasa si vom vedea ce se intampla, insa o crestere de 40% a taxelor este inacceptabila", a declarat pentru BUSINESS Magazin Attila Dankovics, directorul de marketing, vanzari si comunicare al Wizz Air. Dankovics promite negocieri dure, similare cazului de la Cluj, in care compania a decis sa-si mute zborurile la Targu-Mures dupa o neintelegere cu autoritatile locale in ce priveste valoarea taxelor de aeroport. "Sa nu speculam despre ce s-ar putea intampla daca negocierile esueaza. Piata romaneasca este haotica si imprevizibila, iar planificarile se fac cu multa dificultate", mai spune Dankovics. {i pentru maghiari Baneasa este un aeroport esential: jumatate dintre pasagerii transportati de Wizz Air in Romania, adica peste un milion anual, decoleaza sau aterizeaza pe Baneasa.

"Pentru companiile care opereaza deja pe Otopeni nu cred ca se vor opera majorari de pret", mai spune Racaru, remarcand ca exista posibilitatea ca pasagerii sa migreze intre cursele low-cost si cele de linie, desi diferentele de pret intre cele doua categorii vor ramane totusi considerabile. Oficialii Air France-KLM Romania nu au remarcat in trecut pierderi de pasageri in favoarea companiilor low-cost. "90 % din totalul pasagerilor KLM si 60% din totalul pasagerilor Air France folosesc cele doua hub-uri Paris si Amsterdam mai mult ca puncte de transfer/tranzit si nu ca destinatie finala, in comparatie cu pasagerii low-cost care calatoresc point to point", explica Alexandru Dobrescu, country manager al AFKLM Romania.

Gheorghe Racaru priveste melancolic cand este intrebat cat de necesara era reorganizarea si considera ca, daca se fac investitii, Baneasa "are potential". Doar anul trecut doua milioane de pasageri si-au luat zborul de aici, aproape jumatate fata de cei de la Otopeni. Tot in 2010, Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de 150 milioane de euro, la 1,5 milioane pasageri transportati, cu circa 200.000 mai putini decat

anul trecut, in conditiile in care cifra de afaceri a ramas la acelasi nivel.

Iar proiectul aeroportului VIP, despre care vorbea chiar ministrul Anca Boagiu la finele anului trecut, nu e fezabil in viziunea sa, cata vreme nisa e foarte putin dezvoltata, iar cheltuielile nu se vor acoperi. "Aeroportul ar trebui sa ramana operabil pentru baza tehnica si zona de business. In momentul in care, prin absurd, se inchide, caci se tot vehiculeaza interese imobiliare in zona, ar trebui sa dispara si Romaero", observa Racaru. Planurile lui Nelu Iordache merg inainte insa in ce priveste constructia aeroportului de la Adunatii-Copaceni, pentru care Racaru obtine acum avizele. Sau, dupa cum spune chiar el, "poate ne mutam de pe Baneasa direct la aeroportul nostru".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
low-cost,
aeroport,
Baneasa,
Otopeni,
taxe,
preturi,
bilete
/analize/transporturi/operatorii-low-cost-in-era-otopeni-cu-cat-se-vor-scumpi-biletele-8179407
8179407
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.