Ofensiva BMW: strategie pentru 40 de lansări

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 09 mai 2017 780 afişări

După obţinerea în 2016 a unor cifre superioare celor de anul precedent, grupul BMW intenţionează să lanseze o ofensivă puternică în următorii ani, pregătind nu mai puţin de 40 de lansări până la sfârşitul lui 2018.

Ofensiva BMW: strategie pentru 40 de lansări

În cadrul evenimentului, BMW a prezentat pe larg şi strategia NUMBER ONE>NEXT, aceasta înglobând practic toate planurile producătorului pe termen mediu şi lung. „În prezent avem o bază de aproximativ 30 de milioane de clienţi BMW”, a subliniat Harold Kruger. „Până în 2025 vrem ca această bază să depăşească 100 de milioane; pentru a realiza acest obiectiv, nu trebuie să ne bazăm doar pe segmentul de automobile, ci şi pe alte servicii.”

Pentru a coincide cu publicarea raportului anual pentru 2016, BMW a publicat şi noul său raport de valoare durabilă. În raport, compania oferă informaţii extinse şi transparente despre principalele probleme de dezvoltare durabilă şi starea actuală a celor zece obiective de sustenabilitate pentru 2020. Grupul BMW a ocupat primul loc în cel mai recent clasament al rapoartelor de sustenabilitate, realizat de Institutul pentru Cercetare Economică Ecologică (IÖW); prin urmare, raportul de valoare sustenabilă este considerat în prezent ca fiind cel mai bun raport de acest fel realizat de o companie germană majoră.

„Industria auto este pe punctul de a trece printr-o transformare majoră. Decarbonizarea, electrificarea, digitalizarea şi un nou mediu concurenţial schimbă în prezent industria noastră. Noul nostru raport de dezvoltare durabilă explorează aceste provocări şi evidenţiază soluţiile pe care le dezvoltăm pentru mobilitatea viitorului”, a declarat Thomas Becker, director pentru relaţii guvernamentale. Astfel, grupul BMW a redus emisiile CO2 ale automobilelor noi vândute în Europa cu aproximativ 41% în perioada 1995-2016. În 2016, flota de automobile din Europa (UE-28) a înregistrat un consum mediu de 4,6 l/100 km (motoare diesel), respectiv de 5,6 l/100 km (motoare pe benzină) şi un nivel mediu al emisiilor CO2 de 124 g/km. Progres s-a înregistrat şi în domeniul producţiei: producătorul auto a redus consumul de energie şi apă, volumele de reziduuri şi apă reziduală, solvenţii şi emisiile CO2 per automobil produs cu, în medie, 50% faţă de 2006. În 2016, comparativ cu anul anterior, compania a redus utilizarea resurselor şi emisiile per automobil cu o medie de 4,9%.

Segmentul de lux din România a depăşit în 2016 pragul de 10% din totalul vânzărilor; în România, vânzările BMW au ajuns anul trecut la aproape 2.700 de unităţi, în creştere cu 38% faţă de 2015. „În mod tradiţional, România avea o evoluţie diferită şi un mix total diferit faţă de alte pieţe. Diferenţele în cauză tind să scadă, devenim din ce în ce mai vizibili, o piaţă matură în achiziţii. Oamenii sunt la a treia, a cincea maşină, sunt mult mai pregătiţi să înţeleagă ce înseamnă automobilul sau ce probleme să îşi pună la achiziţie, ce întrebări trebuie puse înainte să fie prea târziu. Ştim cu toţii, acum câţiva ani nimeni nu întreba unde îşi face service-ul, cât îl costă sau la ce preţ poate revinde maşina. Acum, nimeni nu mai cumpără dacă nu ştie aceste lucruri sau până nu apare un orizont pentru valoarea reziduală”, a spus Cristian Vlaşin, sales and business development manager, BMW Group România. La modul general, managerul spune că piaţa a mers puţin mai bine decât se aştepta. „Era destul de greu să anticipăm creşteri atât de mari; BMW nu doar că a ţinut pasul cu creşterea, a mai şi câştigat din cota de piaţă”, spune Vlaşin. Adaugă că există un interes din ce în ce mai mare pentru noile tehnologii, mai ales în ce priveşte I-urile. Şi modelele hibrid câştigă teren din nou, nu neapărat ca volume absolute foarte mari, ci mai degrabă ca pondere în totalul vânzărilor. Piaţa auto locală a revenit oficial la peste 100.000 de autoturisme noi livrate într-un an, iar 2016 s-a încheiat cu un volum de cel puţin 110.000 de maşini; Dacia a fost în continuare cel mai vândul brand, cu peste 30.000 de unităţi livrate. Vânzările către persoane fizice, care au reprezentat în 2016 circa 20% din piaţă, au fost susţinute de programul Rabla, care deşi a demarat târziu a fost extins treptat de la 17.000 la 25.000 de tichete a 1.500 de euro fiecare, ajungând astfel la volumul din anul anterior. Astfel, românii au cheltuit anul trecut pe maşini noi 1,7 miliarde de euro, în vreme ce piaţa maşinilor vechi importate din vest s-a ridicat la 2 miliarde de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.