Noul motto al regilor asfaltului: "Si drumurile mici aduc profituri mari"

Postat la 31 mai 2011 119 afişări

Megalicitatia pentru reabilitarea si modernizarea a 8.600 de kilometri de drumuri judetene si locale din intreaga tara, cu un cost estimat la 2,6 miliarde de euro fara TVA - potrivit calculelor BUSINESS Magazin -, a adus din nou constructorii in Capitala, la concurs.

Pe de alta parte, ramane inca neclar ce se va intampla incepand din 2013, cand cel mai probabil guvernarea se va schimba. "Exista in continuare semne de intrebare. Sa vedem care e justetea unui astfel de program pentru care finantarea practic este amanata pentru urmatorul ciclu electoral", spune Laurentiu Plosceanu, presedinte al Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii din Romania (ARACO).

Contractele cu viitorii constructori vor include o perioada de trei ani, prevazuta pentru proiectarea si executia lucrarilor, precum si o perioada de rambursare a creditelor de sapte ani (pe care constructorii au posibilitatea sa le contracteze pentru a-si finanta lucrarile), dar nu mai tarziu de 2020.

"In conditii de criza, statul a avut greutati majore in a-si achita datoriile fata de constructori. Se poate apela si la aceasta solutie (a creditului garantat de stat - n. red.), insa este o maniera de abordare care a generat discutii", explica Plosceanu.

Acesta este cel mai mare program de infrastructura scos la licitatie de statul roman, fiind practic dublu ca valoare comparativ cu cei 183 de kilometri de autostrazi scosi la licitatie la finalul anului trecut de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, care au atras oferte de circa 1 miliard de euro.

Ministerul Dezvoltarii s-a angajat, practic, prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii, sa majoreze lungimea retelei de drumuri judetene si locale modernizate sau reabilitate cu inca un sfert.

In ultimii zece ani, lungimea retelei de drumuri judetene si comunale nu a suferit schimbari majore, crescand usor, cu doar 3%, pana la putin peste 65.300 de kilometri in 2010, potrivit Institutului National de Statistica. Pe de alta parte, lungimea drumurilor de acest tip care au fost modernizate sau acoperite cu imbracaminte usoara (asfaltate) a crescut in ultimul deceniu cu aproape un sfert, pana la circa 31.000 de kilometri anul trecut. Ramane insa de vazut cand vor incepe lucrarile si mai ales cand vor fi finalizati cei 8.600 de kilometri de drumuri judetene si locale. Avand in vedere ca ofertele vor fi deschise abia la vara si ca ar putea aparea si contestatii, cel mai probabil lucrarile vor debuta abia anul viitor. Asadar, aproape de 2012, cand si rambursarea banilor adusi de acasa de constructori s-ar putea apropia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/noul-motto-al-regilor-asfaltului-si-drumurile-mici-aduc-profituri-mari-8290389
8290389
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.