Noua fata a pietei auto: lupta intre supravietuitori si cei care mai au curaj sa se extinda

Postat la 10 februarie 2011 107 afişări

Ultimii ani au impartit pe cei 400 de dealeri auto din Romania in trei: cei care isi permit acum sa reinceapa extinderea, cei care supravietuiesc si cei 10% care au inchis inca din 2009.

"In total, pe toate marcile, am vandut aproximativ 5.000 de masini anul trecut, in crestere cu 15% fata de 2009. Fara flota de Iveco Massif, cifra de afaceri ar fi scazut deoarece acum clientii prefera masini din ce in ce mai ieftine. Una este sa vinzi 70 de Opel Insignia (care are un pret de pornire de 20.200 de euro - n.red.), alta e sa vinzi 100 de Chevrolet Spark (care porneste de la 8.000 de euro - n.red.)", a spus Sorescu.

Reteaua de dealeri va creste anul acesta si in cadrul TiriacAuto, divizia de retail auto a Tiriac Holdings, business anual de mai multe sute de milioane de euro. Potrivit declaratiilor oficialilor companiei, reteaua va continua sa se extinda in acest an atat in ceea ce priveste numarul de showroomuri, cat si cu importul unei noi marci. Extinderea dealerilor romani s-a intins in 2010 si spre vestul Europei. Michael Schmidt a preluat anul trecut patru centre BMW din apropierea orasului München. Anul acesta, in portofoliul businessului din Bavaria se va adauga un nou showroom pentru Rolls-Royce. Astfel, daca Ion Bazac are in plan deschiderea unui showroom Ferrari in Franta, Michael Schmidt doreste sa vanda nemtilor limuzine Rolls-Royce. "Am devenit dealer oficial pentru Rolls-Royce in Germania. Primul showroom va fi inaugurat in centrul Münchenului, in luna septembrie, iar service-ul va fi intr-unul din centrele BMW din Germania preluate anul trecut. Pana acum am vandut deja doua limuzine Ghost", spune Schmidt.

Deschiderea showroom-ului din München vine in contextul in care marca britanica a demarat un program de expansiune a retelei de dealeri, pe masura ce, datorita limuzinei Ghost, vanzarile Rolls-Royce la nivel mondial au inregistrat cresteri chiar si de trei cifre. "In Germania va fi o expansiune puternica a retelei Rolls-Royce. Momentan sunt doua centre, in Köln si Dresda, dar sunt vizate deschideri in toate orasele mari. Intreaga expansiune se bazeaza pe lansarea limuzinei Ghost care a triplat practic vanzarile si de aceea am luat aceasta decizie. In plus, noi nu ne bazam doar pe clientii din sudul Germaniei, ci pe toata Europa Centrala si de Est", isi explica Schmidt strategia de business.

In ceea ce priveste cifra de afaceri a celor patru dealeri BMW din Germania controlati de Michael Schmidt, aceasta va ajunge in acest an la 71 de milioane de euro. Valoarea este aproape de cea atinsa de Schmidt in Romania in 2009, dar cu intreaga retea de 13 centre. "Nu putem face o comparatie intre businessul din Germania si cel din Romania. Spre exemplu, anul acesta avem un plan sa vindem prin cei patru dealeri peste 1.200 de masini noi si mai mult de 1.000 second-hand, cu un business total de 71 milioane de euro", a spus Schmidt.

Anul trecut, vanzarile au fost de aproximativ 600 de masini noi in Germania, dar in conditiile in care abia in septembrie a functionat cu toate cele patru centre, pana atunci fiind unul singur, cel preluat in 2007.

In Romania, Automobile Bavaria a vandut cu 20% mai multe masini BMW, pana la peste 1.200 de unitati. La modelele MINI, cresterea a fost de 15%, cu un volum total de aproape 100 de masini vandute, si de peste 50% in ceea ce priveste motocicletele BMW. "Anul acesta, estimam ca vom avea o crestere de 10% a vanzarilor in Romania, adica vom ajunge undeva la 1.300-1.400 de masini noi si 800 de camioane. Daca businessul german aduce stabilitate companiei, cel de pe piata locala are in continuare cel mai mare potential de crestere", a spus Michael Schmidt.

Cel de-al doilea pilon pe care pariaza in acest an Schmidt sunt camioanele MAN, piata acestora fiind prima care si-a revenit din criza anul trecut, cu un avans de aproape 50%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

MHS Truck & Bus a vandut anul trecut aproape 520 de camioane noi si 350 second-hand si detine o cota de piata de 22%, potrivit oficialilor companiei. "Am vandut camioane in special catre companiile de constructii. Numai in primele saptamani din ianuarie am inregistrat comenzi pentru 150 de camioane, iar pana la finele lunii ajungem la 200 de unitati. Putem spune ca incepe sa se dezghete piata constructiilor, dar aici vorbim in primul rand de infrastructura.

Ministerul Transporturilor a organizat noi licitatii, iar companiile care le-au castigat au venit sa cumpere camioane", a spus Schmidt. Pe piata locala, Automobile Bavaria nu va mai deschide noi centre anul acesta, existand insa planuri pentru renovarea unor spatii deja existente - cele din Otopeni si Constanta, ambele construite cu mai bine de zece ani in urma: "In ambele proiecte vom investi aproximativ un milion de euro. Acestora li se va adauga un nou service MAN in Constanta. Sunt nevoit sa investesc, altfel pot pierde trenul atunci cand isi va reveni economia", spune seful Automobile Bavaria.

Daca in 2007-2008, importatorii si dealerii auto de pe piata locala comunicau aproape in fiecare luna investitii de cel putin cateva milioane de euro, cu un plan de amortizare a investitiei in cel mult cinci ani, cu exceptia centrelor TiriacAuto, majoritatea investitiilor comunicate atat in 2010 si 2011 sunt de ordinul sutelor de mii de euro. Chiar si asa, semnalele sunt pozitive, iar dealerii vad in 2011 anul revenirii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
dealerii auto,
vanzari
/analize/transporturi/noua-fata-a-pietei-auto-lupta-intre-supravietuitori-si-cei-care-mai-au-curaj-sa-se-extinda-7952032
7952032
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.