Noile subtilităţi pe o piaţă care nu-şi mai opreşte căderea

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 februarie 2013 128 afişări

Luna februarie anunţă un dezgheţ pe piaţa auto, după o primă lună din an puternic afectată de discuţiile cu privire la noul timbru de mediu şi programul de casare. Dar, spre deosebire de anii trecuţi, importatorii atacă acum direct singurul segment care încă mai cumpără maşini, şi anume persoanele juridice, firmele care doresc să-şi reînnoiască flotele auto, dar şi maşinile premium ale executivilor din conducerea acestora.

În ceea ce priveşte campaniile, oficialii Renault au subliniat că numărul de campanii media va fi optimizat în funcţie de evoluţia pieţei. "Utilizăm un mix de canale pentru o eficienţă maximă. Datorită ratei de penetrare în creştere în acest mix, internetul începe să aibă o pondere mai mare decât în 2012", a spus Dora Pasăre, brand manager Renault.

Funcţionarea necorespunzătoare a taxei de poluare, care în 2012 a fost redusă cu 25% faţă de anul anterior, funcţionarea defectuoasă a programului Rabla, care a dus la specula cu tichetele valorice, restrângerea creditării prin normele mai severe ale BNR şi devalorizarea monedei naţionale sunt, în opinia membrilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), principalele probleme ale pieţei auto locale, care a dus la scăderea pieţei cu aproape 20% în 2012.

În acest context, membrii APIA şi-au propus ca piaţa să crească cu cel puţin 5% în acest an, după ce estimarea anterioară viza o stagnare în jurul a 70.000 de autoturisme. Realizarea unui mix de instrumente financiar-fiscale pentru stimularea achiziţiei şi deţinerii de autovehicule cât mai puţin poluante, fiscalizarea activităţii de comercializare a autovehiculelor derulate de către persoanele fizice, corectarea disfuncţionalităţilor programului Rabla, creşterea deductibilităţii TVA şi a amortizării pentru autovehiculele folosite în scopuri economice sunt printre măsurile care trebuie adoptate pentru susţinerea pieţei auto, este de părere Ernest Popovici, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Producţia de maşini pe piaţa locală are un impact direct asupra economiei, în condiţiile în care Dacia deţine aproximativ 10% din exporturile României, şi aproape 3% din Produsul Intern Brut. Odată cu creşterea producţiei la uzina Ford de la Craiova se estimează ca aceste procente să se aprecieze în continuare. Mai mult, în ceea ce priveşte locurile de muncă, creşterea producţiei duce automat la un număr tot mai mare de joburi nou create, atât direct în uzina auto, cât şi la furnizori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fronturi,
masini,
auto,
juridice
/analize/transporturi/noile-subtilitati-pe-o-piata-care-nu-si-mai-opreste-caderea-10561465
10561465
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.