Maşinile premium sfidează criza

Autor: Alecu Postat la 20 ianuarie 2012 158 afişări

Automobilele premium au revenit pe plus anul trecut pe o piaţă auto în continuă scădere. Chiar şi mărci exclusiviste precum Maybach sau Rolls-Royce şi-au găsit clienţi, subliniind că luxul are un traseu propriu, indiferent de criză sau de alte probleme din piaţă.

"Noul client de premium vine din rândul companiilor multinaţionale sau al profesiilor liberale, precum cea de avocat, medic sau arhitect. Pentru aceştia decizia de achiziţie este una fundamentată şi emoţional, dar este privită şi ca o investiţie", a spus Marco Schulz, directorul general al BMW Group România. El a subliniat că în ultima perioadă de timp clienţii nu doresc să ştie doar detalii legate de preţul de achiziţie, ci şi de întreţinere, finanţare şi nu în ultimul rând valoarea la revânzare.

Chiar şi aşa, preţul mediu al unui Mercedes-Benz a mai scăzut în ultimii doi ani la aproximativ 50.000 de euro. Această scădere vine în contextul în care clienţii sunt mai atenţi la dotări şi la versiuni. "Am asistat la downsizing de motorizări, caroserii - spre exemplu de la E-Klasse la C-Klasse şi chiar clientul de premium a fost mai atent la ce cumpără. Am vândut modele S250 CDI. Acesta reprezintă un nou segment care până acum era limitat la E-Klasse şi acum poate alege un automobil mai mare", a spus oficialul Mercedes-Benz.

În acest context, şi reţeaua mărcii a crescut cu încă un nou centru Autoklass la Timişoara, în timp ce BMW a deschis anul trecut două centre, unul în vestul ţării şi un altul la Brăila. "Există şi o diferenţă majoră între brandurile cu maşini mai ieftine, care sunt deja foarte extinse, poate prea dese în anumite zone, în timp ce în cazul mărcilor premium reţeaua este mai restrânsă şi există încă loc de dezvoltare şi piaţă de exploatare. În plus, mărcile premium au crescut în ultima perioadă, în timp ce pe segmentul de volum au existat scăderi în continuare", a spus Zaharia.

Mărcile "de volum", cele care se adresează clienţilor care le achiziţionează fie printr-un credit, fie din economii, au fost afectate şi de nesiguranţa din piaţă şi de faptul că la aceştia încre-derea ajunge "întârziat"."Nesiguranţa din piaţă este un factor important. Dar suntem acum într-un proces de recâştigare a încrederii clienţilor. Până să se ajungă din nou la măriri de salarii, şi transmiterea acestei încrederi către cei care îşi câştigă banii dintr-un salariu va mai dura puţin. Vedem revenirea încrederii companiilor şi mizăm că acest trend va continua în 2012", a subliniat executivul Mercedes-Benz.

Creşterea vânzărilor mărcii germane a fost susţinută în 2011 şi de lansarea noilor modele precum coupé-ul cu patru uşi CLS sau SUV-ul ML şi compactul B-Klasse spre finele anului. În cazul SUV-ului, până la finele anului trecut numărul maşinilor livrate a depăşit nivelul de 150 de unităţi, în timp pentru acest an sunt estimate vânzări de circa 400-500 de unităţi.

"În piaţa totală suntem la 1,9% cotă de piaţă, uzual eram la 1% din piaţă. În premium, core segment definit de BMW, Audi şi Mercedes-Benz, iar aici suntem la 32%. Noi aici ne raportăm numai la înmatriculări şi nu la APIA, cifrele legate de vânzări fiind considerate informaţii confidenţiale. Soluţia a fost dictată la nivel european, unde sunt comunicate înma-triculările şi nu vânzările. Noi nici măcar nu mai descărcăm buletinul APIA şi ne facem calculele numai după înmatriculări", a spus Zaharia. Anul trecut Mercedes-Benz România a devenit primul importator oficial care a renunţat a mai furniza cifre legate de vânzări către Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Mercedes-Benz România a livrat în luna decembrie a anului trecut şi un automobil Maybach 62S în valoare de peste 500.000 de euro, acesta fiind cel mai scump automobil vândut oficial pe piaţa locală în ultimii trei ani. Ultimul Maybach livrat oficial a fost o versiune mai ieftină, un 57S, în iunie 2009, care a costat 450.000 de euro şi a fost achitat cash. Spre comparaţie, anul trecut nici Maybach şi nici Rolls-Royce nu au livrat anul trecut niciun automobil nou pe piaţa locală.

"În România încă există o piaţă pentru Maybach. Ritmul este de o maşină pe an şi este ceea ce poate piaţa locală să ofere şi să aibă", a spus Valeriu Zaharia.

În ultimul trimestru al anului trecut a existat un adevărat "boom" pe piaţa maşinilor de superlux, care au preţuri de peste 300.000 de euro. Automobile Bavaria a livrat în noiembrie o limuzină Rolls-Royce Phantom, în valoare de peste 400.000 de euro şi un Phantom de peste 300.000 de euro. Michael Schmidt, omul de afaceri care deţine Automobile Bavaria, a deschis în luna septembrie un dealer al mărcii britanice la München, iar un service Rolls-Royce a fost deschis la Bucureşti în 2010.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/masinile-premium-sfideaza-criza-9150531
9150531
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.