Masinile de lux sfideaza criza. Cum comentati?

Autor: Alecu Postat la 13 mai 2011 81 afişări

Brandurile auto de lux nu au suferit grav in criza, iar semnele de revenire economica aduc un suflu si mai proaspat in showroomurile Ferrari si Porsche.

La mai putin de cinci kilometri de showroomul Ferrari, Adrian Pascu, brand manager al marcii Porsche in cadrul Porsche Inter Auto, vorbeste despre aceeasi cerere pentru masini de lux, care insa nu poate fi acoperita de oferta: "In cazul unui Cayenne diesel, o comanda care se face acum va fi onorata undeva spre finalul anului. Nu avem suficiente cote pentru a face fata cererii, iar din acest motiv nu vad de ce am face discount. Atunci cand cererea depaseste oferta nu se fac reduceri". Peste 2.100 de automobile marca Porsche sunt inmatriculate pe piata locala, potrivit ultimelor statistici de la Ministerul de Interne, iar 33 dintre proprietarii acestora formeaza Porsche Owners Club din Romania.

"Un client de Porsche are un venit anual de peste 100.000 de euro, este actionar sau detine un business. Singurul lucru care s-a schimbat in ultimii doi ani este atentia clientilor la detalii. Timpul de configurare a masinii dureaza acum mai mult. In plus, se observa o migratie a clientilor catre modele ceva mai ieftine, dar mai bine dotate - aleg un motor mai mic si o echipare mai buna", explica Adrian Pascu. Cu toate ca cei 33 de membri ai clubului Porsche reprezinta mai putin de 2% din numarul total de masini din Romania, o parte importanta dintre acestia reprezinta colectionari ai marcii, care nu detin un singur automobil, ci chiar si patru.

"Un client are in general un set de dorinte si asteptari atunci cand vine vorba de un automobil. Atunci cand apare o noua dorinta, se orienteaza catre acelasi brand. De aceea s-a ajuns ca unii clienti sa aiba intreaga gama de modele Porsche in garaj - un GT3 pentru distractie, un Boxter pentru sotie, o Panamera pentru zi cu zi si un Cayenne pentru un drum mai lung sau la munte", a subliniat Adrian Pascu.

La nivelul primelor trei luni ale acestui an Porsche Romania a inregistrat 30 de comenzi pentru modelele marcii germane, iar volumul livrarilor efective catre clienti a fost de aproximativ 25 de unitati.

Inceputul de an a fost asadar bun, continuand un 2010 in care singurele marci din segmentul de lux care au crescut au fost Porsche, cu un avans de aproape 20%, la 125 de unitati, si Ferrari, cu 25%, la 20 de masini, conform statisticilor DRCPIV. In aceeasi perioada Bentley, brandul de lux al grupului VW, a inregistrat o scadere de aproape 75%, la trei unitati vandute. Cu alte cuvinte, bataia s-a dat intre masini de lux si masini sport de lux.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
auto,
special,
masini sport,
Ferrari,
Porsche
/analize/transporturi/masinile-de-lux-sfideaza-criza-cum-comentati-8240205
8240205
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.