Mai dinamic, sportiv, hi-tech
Imaginea maşinilor viitorului este tot mai îndrăzneaţă ca design, dar nu numai: filmele SF par să îi inspire tot mai mult pe producători, care vor să instaleze în maşini toate gadgeturile care le trec prin minte.
Avem deja exemple de maşini proiectate atât pentru clienţii europeni, cât şi pentru cei americani precum Fiesta sau noul Focus. Următorul pe listă este Mondeo Mk5, care va înlocui modelul de pe piaţa europeană şi va fi lansat şi pe piaţa nord-americană.
"Înainte de a desena aceste maşini am făcut multe studii, inclusiv pe internet, care ne-au adus mai aproape de clientul final. Am aflat ce preferă aceştia când vine vorba de arhitectură, muzică. Să faci acest lucru acum este mult mai uşor decât în urmă cu 10-15 ani", a spus Stefan Lamm, designerul-şef al Ford Europa.
Atunci când vine vorba de a proiecta un nou automobil, mai ales când acesta se doreşte a fi unul de volum, întotdeauna se iau în calcul costurile de proiectare, dar şi cele ale viitorului model.
"Trebuie să fim atenţi la fiecare detaliu, dar în acelaşi timp trebuie să ne reamintim faptul că suntem un brand de volum. Întotdeauna avem grijă să avem un impact cât mai mare asupra clienţilor în ceea ce priveşte designul şi calitatea. Materialele utilizate la realizarea unei caroserii depind mult de costuri şi unde este poziţionată marca respectivă, ce îţi permiţi tu ca şi constructor, dar şi clientul. Fibra de carbon va continua să câştige tot mai mult teren în anii care urmează. Spre exemplu, la conceptul Evos s-a utilizat foarte mult fibra de carbon. Pe de altă parte, la un model cum este Fiesta, care este un automobil de volum, trebuie să fim atenţi la costuri", a subliniat Lamm.
Filozofia Ford în ceea ce priveşte designul este de a nu diferenţia prea mult maşinile electrice de cele normale. Spre exemplu, în portofoliul mărcii americane există şi modele electrice şi hibride şi cu motoare clasice şi toate sunt proiectate la fel, fiind realizate modificări minore designului. Spre exemplu, versiunea electrică a lui Focus are o parte frontală diferită faţă de cea obişnuită, la fel şi C-Max.
Unde se încadrează însă B-Max, primul Ford care va fi produs la uzina de la Craiova? "B-Max se încadrează atât în actuala strategie, cât şi în viitoarea prin elementele sale. Este un compromis între design clasic şi inovativ. Dacă punem unul lângă altul B-Max-ul prezentat la Geneva şi Evos, vom realiza că fac parte din aceeaşi familie. Am vrut să ne asigurăm că, odată cu lansarea noii strategii de design, tot ce am făcut până acum nu va arăta învechit", a spus Stefan Lamm.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro