Luxul britanic comprimat într-o maşină

Autor: Bogdan Alecu Postat la 05 mai 2014 496 afişări

Cum poate un automobil să concentreze în 5,6 metri lungime o istorie de aproape 100 de ani, care îi determină pe milionarii din întreaga lume să cumpere maşină după maşină? Acestea sunt secretele bine păstrate din crewe, locul unde britanicii produc cea mai bine vândută maşină de lux din lume.

În fiecare zi sunt asamblate cinci limuzine Mulsanne şi 50 de Continental, care includ coupe-ul GT, dar şi limuzina Flying Spur. Acestea sunt produse într-un singur schimb. În secţia specială pentru furnir se lucrează însă nonstop, în patru schimburi.

Uzina Bentley este fundamental diferită de oricare alta. În primul rând prin simplul fapt că scaunele, planşa de bord, plafonul, toate sunt realizate şi finisate „in house„, nu achiziţionate de la terţi furnizori. Nu este vorba aici de calitate, deoarece şi planşa de bord a Porsche sau cea a Maserati realizate cu piele fină la Draexlmaier în Germania respectă tot cele mai înalte standarde. Este vorba de tradiţie.

Spre exemplu, cusăturile realizate într-o limuzină Flying Spur durează nu mai puţin de 162 de ore pentru a fi realizate. În cazul unui Mulsanne, numărul orelor se apropie de 500. Acestea sunt valori minime ce pot creşte în funcţie de opţionale. Tot din acest domeniu putem menţiona faptul că numai cusăturile pentru un scaun durează 37 de ore, iar la un volan se lucrează între 3,5 şi 4 ore.„În cazul volanelor nu există un termen exact deoarece timpul depinde de piele. Pentru a fi cât mai precişi, am ales să folosim o banală furculiţă pentru a perfora pielea. De ce folosim un obiect atât de rudimentar?

Deoarece este mai precisă decât o maşinărie de 150.000 de lire. Pielea nu este un material oarecare, când este perforată, se mişcă, iar maşina nu oferă o precizie suficient de mare„, spune unul dintre specialiştii responsabili de volane.

Dar nu numai detaliile de interior contează într-un Bentley. Elementele ce diferenţiau marca de Rolls-Royce erau de obicei motorul şi setările şasiului. Spre exemplu, pentru ca un Bentley să fie un Bentley, trebuie să aibă sub capotă un V8 supraalimentat de 6,75 litri. Aşa avea spre exemplu limuzina Mulsanne produsă din 1980 până în 1992 şi la fel are şi noul Mulsanne lansat în 2010. Celelalte modele, precum Continental sau Flying Spur, de asemenea au un un V8 în ofertă, dar de 4,0 litri, iar alături de acesta oferă un W12.

Cum se testează un motor în „stil Bentley„? Funcţionează opt ore neîntrerupt la turaţie maximă, după care este întocmit un raport, iar motorul este, desigur, trimis la reciclat.

Un alt element căruia Bentley îi acordă atenţie maximă este furnirul. Indiferent pentru ce parte a interiorului este, lemnul nu poate fi decât de cea mai înaltă calitate, fie că este de nuc californian de peste 100 de ani sau de lemn de cireş. Furnirul este prelucrat la o presiune de 120 de bari şi o temperatură de 163 de grade Celsius, iar întreg procesul de realizare durează cinci săptămâni, până când ajunge în interiorul unui model Bentley. Furnirul este păstrat într-o încăpere specială timp de trei săptămâni la o temperatură constantă de 16 grade.

Toate aceste cifre, sunt, în final, cifre. Povestea şi farmecul unui Bentley stau însă în spatele acestor cifre, ce se transformă într-un buchet de arome ce completează experienţa. Pentru că, deşi un Bentley poate fi o maşină de zi cu zi, este o experienţă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/luxul-britanic-comprimat-intr-o-masina-12584559
12584559
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.