Lupta pentru supremaţie pe segmentul premium durează de mai bine de 20 de ani

Autor: Bogdan Alecu Postat la 09 iunie 2015 482 afişări

Lupta pentru supremaţie pe segmentul premium durează de mai bine de 20 de ani

„10% din clienţii care cumpără un Land Rover sau un Jaguar nou au mai avut unul înainte, 10% sunt clienţi emoţionali care se decid rapid, iar 80% dintre clienţi provin de la concurenţă, sunt clienţi noi”, a subliniat Ivănescu. În cazul Range Rover, atât modelul normal, cât şi cel sport au crescut în primele trei luni ale anului, cu 27%, respectiv 7%. În plus, Range Rover Sport, cu cele 73 de maşini livrate în primele patru luni, a depăşit atât Mercedes-Benz ML, cât şi BMW X5 la vânzări. „Numărul unităţilor vândute a crescut şi la Range Rover pe măsură ce şi clienţii s-au convins de calitatea maşinilor, de design şi de performanţe. În plus, statusul pe care ţi-l oferă o astfel de maşină este diferit faţă de competitori. Cei care cumpără un Range Rover sunt oameni cu un nivel ridicat de pregătire, fără să însemne ce cei care optează pentru un alt brand nu ar fi, dar au altă abordare”, a spus Mihai Ivănescu.

Land Rover a vândut anul trecut 851 de maşini de teren, aproape triplu faţă de cele 282 de maşini livrate în 2010 după lansarea în ultimii ani a modelelor Range Rover Evoque, Range Rover, Range Rover Sport şi de curând Land Rover Discovery Sport.

Ţiriac Holdings, prin intermediul importatorilor din cadrul grupului, Hyundai Auto România, M Car Trading şi Premium Auto, este unul din cei mai mari jucători pe această piaţă, cu un business anual de peste 100 milioane de euro şi cu vânzări de peste 4.200 de maşini. Cifra totală de afaceri pentru cei trei importatori, Mitsubishi, Hyundai şi Jaguar -  Land Rover, pentru anul 2014 a fost de aproximativ 102,2 milioane de euro, iar profitul net al importatorilor din cadrul grupului a fost de puţin peste 3,5 milioane de euro. Estimarea pentru 2015 a cifrei de afaceri, privită global pentru cei trei importatori, depăşeşte 110 milioane de euro, cifră generată de volumul şi mixul de produse prevăzute pentru acest an.

„Provocarea cea mai mare în 2014 a reprezentat-o introducerea noilor produse care asigură schimbul de generaţii şi indică trendul de viitor al brandurilor“, a spus Mihai Ivănescu. Printre acestea se numără Jaguar F-Type Coupe, Mitsubishi Outlander PHEV (SUV hibrid de tip plug-in) şi Hyundai Grand Santa Fe. „În paralel cu aceste lansări, s-a încercat şi s-a reuşit consolidarea pe domeniile unde grupul nostru asigură o poziţie foarte bună, respectiv segmentul SUV, premium SUV de clasă medie şi pick-upuri comerciale.“

Potrivit directorului diviziei de importuri, provocarea cea mai mare pentru anul curent o reprezintă introducerea de noi modele, care pot aduce beneficii importante în ceea ce priveşte volumele, imaginea şi nivelul de profitabilitate nu doar în 2015, dar şi în perioada care vine. Este vorba despre noile Jaguar XF şi XE, Land Rover Discovery Sport, noul Hyundai Tucson, gama de comerciale Hyundai şi noile Mitsubishi L200 şi Outlander facelift. De asemenea, în primul trimestru s-au mai lansat noile Hyundai i10 GPL şi i20.

În total, vânzările de autovehicule au înregistrat în primele patru luni ale anului o creştere de 16,5% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 31.500 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Dintre acestea, autoturismele au crescut mai încet, punctând în acelaşi interval un avans de 15,7% la aproape 25.600 de maşini, în timp ce utilitarele au urcat cu 23% la peste 5.500 de unităţi. În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind, în primele 4 luni din 2015, de 88%, efectul de aşteptare pe care l-a indus până acum în piaţă întârzierea programului Rabla fiind de asemenea evident.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/lupta-pentru-suprematie-pe-segmentul-premium-dureaza-de-mai-bine-de-20-de-ani-14425382
14425382
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.