Lufthansa a urcat pe locul al treilea în topul transportatorilor aerieni din România. Low-cost-ul Germanwings, un eşec
Divizia low-cost a Lufthansa, Germanwings, a bifat un insucces pe piaţa locală, după ce a renunţat la cursele către Berlin şi Stuttgart odată cu închiderea zborurilor de pe aeroportul Băneasa, păstrând doar cursele către Köln de pe Otopeni, închise la rândul lor din ianuarie 2013. „Nu l-aş numi un eşec. Germanwings nu a avut o bază operaţională aici, deci nu a fost un transportator cvasinaţional, şi se uită la profitabilitatea zborurilor point-to-point, iar cursele operate din România nu au fost rentabile. Nu ştiu alţii cum o duc, dar Germanwings nu a mers„, spune Martin Riecken, directorul de comunicare din Europa al Lufthansa.
În 2013, Lufthansa a comandat avioane în valoare de 31 de miliarde de dolari. Achiziţiile de aeronave destinate curselor pe distanţe lungi vor contribui la înlocuirea unor aparate mai vechi Boeing 747-400 şi Airbus A340-300. La nivel global, companiile care fac parte din grup transportă peste 100 milioane pasageri anual. „Profitul ar fi fost şi mai mare dacă nu am fi investit sute de milioane de euro în modernizarea cabinelor şi în planul de dezvoltare a grupului. Ceea ce e important pentru noi este că toate companiile din grup au redevenit profitabile după cifre negative în trecut", mai spune Riecken.
Ţinta pentru 2014 este de a creşte şi mai mult profitul, până la 1,3-1,5 miliarde de euro. La fel ca alţi competitori, compania a extins perioada de utilizare a aeronavelor de la 12 la 20 de ani şi a redus valoarea reziduală de la 15 la 5% din preţul de achiziţie. La creşterea profitului a contribuit şi o decizie luată în 2012, prin care compania a transferat treptat traficul zborurilor europene şi germane din afara oraşelor Frankfurt şi München, unde Lufthansa deţine supremaţia, către brandul Germanwings. Serviciile au fost repoziţionate sub sloganul „Zboruri la preţuri rezonabile, dar nu ieftine", tocmai pentru ca Lufthansa să se poată concentra pe huburile principale şi pe modelul de business al curselor lung-curier, cele mai profitabile în aviaţia mondială.
„Nu toate zborurile din România sunt profitabile, dar spre deosebire de Germanwings, modelul Lufthansa permite ca pasagerul să poată genera profit pe zborul de conexiune şi nu neapărat pe cel până la Frankfurt sau München„, spune Antonio Tassone, noul şef al filialei locale. Jumătate dintre pasagerii Lufthansa zboară mai departe de huburile companiei, iar destinaţia de conexiune este în 70% din cazuri una din Europa. Prin comparaţie, Air France KLM raportează 60% pasageri în tranzit prin Paris şi 80% prin Amsterdam.
Oficialii Lufthansa veniţi la Bucureşti spun că nu sunt deloc interesaţi de posibilitatea de a prelua o parte din acţiunile TAROM, întrucât nu ar aduce niciun beneficiu companiei. Iar urcarea pe podium a nemţilor, după numărul de pasageri transportaţi, le dă oarecum dreptate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro