Lecţia predată de criză dealerilor auto: prima maşină e vândută de agentul de vânzări, a doua maşină de after sales

Autor: Bogdan Alecu Postat la 11 septembrie 2014 656 afişări

Prima lecţie pe care o învaţă un executiv din auto este că doar prima maşină a unui client este vândută de agentul de vânzări, iar următoarele de oamenii din after sales.

În primele şapte luni ale acestui an, Mercedes-Benz a înregistrat o creştere a numărului autoturismelor înmatriculate de 17%, la aproape 1.300 de unităţi, potrivit DRPCIV, fiind singurul brand dintre cele trei premium germane ce a crescut în acest an.

Cheia serviciilor postvânzare o reprezintă segmentul utilitarelor, atât uşoare, cât şi camioanele de mare tonaj.

„Clienţii noştri cu flote de camioane sunt în primul rând companii profesioniste, care cunosc toate costurile şi urmăresc leu cu leu cât costă fiecare camion, nu doar ca preţ de achiziţie sau combustibil sau leasing, ci toate costurile legate de operarea camionului. Per ansamblu, costul total este foarte competitiv, mai ales în cazul camioanelor pentru transport de marfă pe distanţe lungi, unde realizăm cele mai mari vânzări. Companiile din România cumpără camioane de cele mai multe ori pentru a transporta între vest şi est. Din păcate, construcţiile în România, în special cele de autostrăzi, nu sunt prea numeroase şi numărul de camioane pentru construcţii este redus“, a subliniat Rosendaal. Faptul că în România nu prea se construieşte în aceşti ani este nefavorabil pentru marca germană, explică directorul de after sales: „Camioanele pentru construcţii sunt foarte importante deoarece acestea sunt operate în off-road şi au nevoie de mai multă mentenanţă; în plus, sunt operate local, nu internaţional. 90% dintre clienţii noştri sunt cei de camioane pentru transport internaţional, care beneficiază de service la nivel european“.

Pe de altă parte, România presupune oricum provocări, deoarece camioanele pentru transport de marfă sunt operate mai mult internaţional. Dacă pentru un posesor de autoturism o zi în plus în service nu reprezintă o miză foarte ridicată, pentru un camion aceasta poate face diferenţa dintre pierdere şi profit, mai ales în contextul în care cele mai multe firme de transport înregistrează pierderi. „O zi în care camionul nu este pe drum generează proprietarului acestuia pierderi cuprinse între 700 şi 1.200 de euro pe zi. Cei ce cunosc businessul sunt conştienţi că acel camion trebuie să stea cât mai mult pe drum şi respectă termenele pentru revizii“, a spus Rolf Rosendaal.

Cea mai plăcută perioadă pentru oamenii de service este însă momentul lansării unui nou model, pentru care pregătirea de vânzare şi de mentenanţă începe chiar şi cu jumătate de an înainte de a fi lansat oficial pe piaţă. Spre exemplu, pentru noul S-Klasse, limuzina de lux a constructorului german, pregătirile au început cu şase luni înainte în Germania, în condiţiile în care maşina este una dintre cele mai avansate de pe piaţă din punct de vedere tehnologic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/lectia-predata-de-criza-dealerilor-auto-prima-masina-e-vanduta-de-agentul-de-vanzari-a-doua-masina-de-after-sales-13247879
13247879
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.