Judeţele cu cele mai multe maşini noi

Autor: Alecu Postat la 07 februarie 2012 80 afişări

Vi se pare că Bucureştiul e plin de maşini? Că sunt parcă mai multe ca niciodată? Nu sunt numai troienele de vină. Mai există o explicaţie.

"În ianuarie am vândut două utilitare Ford şi avem o cotă de piaţă de 20% pe regiune, iar în aceeaşi perioadă am vândut trei autoturisme, toate către firme. Abia în martie ne aşteptăm să vindem din nou către persoane fizice", a spus Adrian Mărăşescu, directorul de vânzări al dealerului Ford PlusAuto din Craiova - companie care deţine două centre Ford în Craiova, unul în Slatina şi un altul la Drobeta Turnu Severin. Vânzările scăzute de anul trecut din judeţul Dolj pot fi corelate cu rata şomajului: la finele lunii septembrie 2011,şomajul a fost de 8,6%, în scădere de la 10,3% cât era în luna februarie 2011. Spre comparaţie, tot la finele lunii septembrie media şomajului la nivel naţional era de 4,89%, iar cea mai scăzută era de 1,68% în judeţul Ilfov. Raportat la regiune, o rată mare de şomaj este şi în judeţul Mehedinţi, de 9,02%, Teleorman - 8,75%, în timp ce în Olt este de 6,4% - având în vedere că în Slatina există companii mari angajatoare precum Alro sau Pirelli.

Potrivit dealerilor auto, anul vânzărilor de maşini are în realitate zece luni, în condiţiile în care ultimele două săptămâni din decembrie, primele două din ianuarie şi luna august sunt perioade când clienţii vizitează destul de rar showroomurile.

Cum băncile dau mai greu şi mai scump credite pentru maşini, dealerii auto se aşteaptă să înceapă din nou să vândă maşini către persoane fizice odată cu demararea programului de casare, prin care statul asigură un discount de 2.700 de euro, valoarea aferentă a celor maxim trei tichete.

"În piaţă sunt acum trei tipuri de clienţi - cei care aşteaptă demararea programului <Rabla>, cei speriaţi de noua taxă de poluare, care aşteaptă să vadă ce se întâmplă, şi firmele care încă nu şi-au pus la punct bugetul pe acest an şi mai amână achiziţiile", a spus Nicolae Sorescu, directorul grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Mazda, Suzuki, Citroen şi Cadillac.

APIA estimează pentru acest an o creştere a vânzărilor de 6%, până la 100.000 de unităţi, după ce anul trecut piaţa a scăzut pentru cel de-al patrulea an consecutiv cu 11% la 94.600 de autoturisme. Vânzările totale au avut un declin mai redus, de 7% la 110.700 de autovehicule, în condiţiile în care vehiculele comerciale au crescut anul trecut cu peste 25% la 12.600 de unităţi.

Cea mai bine vândută marcă s-a menţinut Dacia, cu aproape 31.000 de autovehicule, în scădere cu aproape 17%, urmată de Volkswagen cu aproape 11.500 de unităţi în creştere cu 15%. Clasele mini, mică şi compactă au scăzut între 5% şi 20% anul trecut, în timp ce toate celelalte au înregistrat creşteri. Astfel, în timp ce maşinile de 8.000-15.000 de euro au avut vânzări în scădere, cele de peste 20.000 de euro au crescut. "Anul trecut piaţa a fost dominată de persoanele juridice, care au reprezentat 60% din vânzările de maşini, în timp ce programul <Rabla> a reprezentat restul de 40%", a spus Brent Valmar, vicepreşedintele APIA. Al cui va fi 2012 şi care vor fi acei clienţi minune care vor salva piaţa anul acesta rămâne să vedem lunile următoare.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
judete,
masini,
bucuresti
/analize/transporturi/judetele-cu-cele-mai-multe-masini-noi-9210111
9210111
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.