Întrebarea crucială pentru dealerii auto din România: există viaţă după programul Rabla?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 11 decembrie 2013 1507 afişări

Timp de nouă ani programul Rabla a susţinut piaţa auto locală. Anul viitor va fi ultimul din program, iar din 2015 ar putea intra în vigoare alte metode de a încuraja achiziţia de maşini cât mai noi, precum şi un impozit anual calculat în funcţie de gradul de poluare.

În prezent, majoritatea jucătorilor de pe piaţa locală estimează că în 2014 piaţa auto se va situa la un nivel similar cu cel din acest an, cu circa 60.000 - 65.000 de maşini noi vândute. „Din 2015 lucrurile se vor mai îmbunătăţi din punct de vedere economic. Faptul că se anunţă de acum că în 2015 nu va mai fi un program de casare va permite repoziţionarea clienţilor la noile condiţii de piaţă„, a spus Valmar.

În acest an s-au pus la dispoziţie 23.000 de tichete şi s-au folosit 20.000. Până în prezent se estimează că 11.800 de tichete au fost utilizate de persoanele fizice la achiziţia de maşini noi, iar 1.700 de tichete au fost utilizate de persoanele juridice.

„Aproape 7.000 de tichete s-au pierdut în acest an deoarece valabilitatea lor a expirat. Putem spune că reprezintă un câştig ecologic deoarece s-au eliminat de pe stradă maşini vechi şi poluante„, au spus oficialii de la APIA. Dintre maşinile vândute în acest an prin Rabla, 40-50% au reprezentat automobile Dacia.

De asemenea, asociaţia susţine înlocuirea actualului sistem de impozitare. „Noi încă de la începutul anului am susţinut faptul că timbrul de mediu trebuie susţinut cu un impozit anual calculat în funcţie de poluare, nu de capacitatea cilindrică, cum se întâmplă în prezent. Impozitul trebuie calculat în funcţie de norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon şi vechimea maşinii„, a subliniat Popovici. Următorul pas după programul de casare este susţinerea tehnologiilor noi în auto, atât prin vânzarea de maşini cu emisii reduse, cât şi de maşini electrice, în opinia oficialilor asociaţiei.

Timbrul de mediu trebuie să rămână neschimbat în opinia celor din cadrul APIA deoarece acesta respectă cerinţele Comisiei Europene, cu toate că a dus la înjumătăţirea tranzacţiilor cu maşini înmatriculate în România. „Noi am susţinut că timbrul de mediu trebuie completat. Nu trebuie să pierdem din vedere obiectivul - limitarea intrărilor de rable, iar cu această problemă ne confruntăm de aproape zece ani. Nimeni nu s-a bucurat de scăderea taxei pentru rable, dar într-un spaţiu european problemele sunt complexe. Unii vor să scape de rable, iar alţii sunt bucuroşi să le ia, în timp ce unii obţin profit din asta„, a spus Brent Valmar.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/intrebarea-cruciala-pentru-dealerii-auto-din-romania-exista-viata-dupa-programul-rabla-11756691
11756691
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.