Influenţele latino-americane la Autoitalia

Autor: Bogdan Alecu Postat la 29 martie 2016 585 afişări

După ani în care Autoitalia a scăzut discret, intrând într-un con de umbră, compania vine în 2016 cu un suflu nou pe piaţa auto locală, mizând în primul rând pe segmentul SUV, unde concurenţa face momentan legea.

Volumele din acest an pentru marca Fiat vor fi susţinuteşi de noul Tipo, un sedan compact care vine să înlocuiască vechiul Linea. Astfel, pe lângă gama 500, italienii vor avea un nou model de volum. „Tipo a pornit sub cele mai bune auspicii şi în România. Am înregistrat un interes deosebit pentru Tipo, încă de la momentul anunţării proiectului Aegea, iar în prezent avem rezervări şi contracte deschise în toată reţeaua. Avem semnale că Fiat Tipo va fi un model important în programul Rabla 2016, clienţii fiind deja foarte interesaţi de achiziţia modelului“, a declarat şefulAutoItalia.

În ceea ce priveşte vânzările, pentru acest an importatorul, deţinut de israelienii de la Mediterranean Car Agency, vizează o creştere de 12%, la 5.000 de unităţi, apropiindu-se astfel de volumele din 2009, când compania livra aproape 7.000 de maşini.

„În 2016, vom investi în creşterea capitalului de imagine, în paralel cu creşterea volumelor. În ceea ce priveşte obiectivele de vânzări în 2016, mizăm pe livrarea a cel puţin 5.000 unităţişicreşterea cotei de piaţă a Auto Italia la minimum 4%“, a spus Narcis Ghiţă. El spune că Jeep rămâne marca cea mai profitabilă a grupului, iar gama Fiat Professional este al doilea cel mai important brand, atât în ceea ce priveşte volumul, cât şi profitabilitatea. „De asemenea, ne punem mari speranţe pe prezenţa în segmentul C sedan a lui Fiat Tipo şirecâştigarea flotelor pe acest segment, atât prin programul Rabla, cât şi în afara lui.“ El spune că tendinţa pe segmentul business-to-business este în continuare de creştere, iar pe business-to-consumer de stabilizare, aceasta fiind dată şi de creşterea încrederii în nivelul de consum. „În 2016 vedem un avans al pieţei de 14-15% şi sperăm la o diversificare a portofoliului de produse financiare.“

În ceea ce priveşte programul Rabla din acest an, şefulAutoItalia spune că în continuare acesta va susţine vânzările de maşini din segmentele mic şi compact. „Drept urmare, brandurile cu modelele orientate către aceste segmente vor beneficia cel mai mult de facilităţile acestui program.“

AutoItalia are în prezent una dintre cele mai extinse reţele de distribuţie la nivel naţional, cu un total de 36 de dealeri, 37 de service-uri şi 39 de showroomuri. În 2015 s-au înfiinţat doi noi dealeri în Bucureşti, primul fiind Jeep Pipera, showroom care se situează la noile standarde ale mărcii, deschis prin Auto Stilo, partener al dealerului Hyundai DAB Auto Serv. „Până la finalul lui 2016, vom avea trei noi locaţii, dintre care două investiţii de tip greenfield. A treia va fi un proiect deja existent, adaptat pe standardele noi Jeep, Fiat şi Alfa Romeo. 

Pentru cea de-a patra locaţie pe care o anunţam la începutul acestui an, dedicată Maserati, suntem în căutarea unui nou spaţiu, pentru relocare din zona Militari în zona de nord a Bucureştiului.“ În total, investiţiile în reţea vor depăşi anul acesta 5 milioane de euro. Investiţiile vin în contextul în care şipiaţa auto creşte cu aproape 20% după primele două luni, după alţi doi ani de creşteri. Pe de altă parte, volumele sunt încă mici, fiind la o treime de cele atinse în 2007 şi 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/influentele-latino-americane-la-autoitalia-15163921
15163921
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.