Înapoi în viitor: Mercedes-Benz, maşinile electrice şi noul brand EQ

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 19 octombrie 2016 702 afişări

Pentru a respecta cerinţele de greutate, rezistenţă şi mai ales costuri, compania va folosi un mix de oţel, aluminiu şi fibră de carbon. Bordul maşinii promovează ideea de simplitate pentru şofer: producătorul german a folosit controale touch-screen, cu un design oarecum asimetric al panoului central. O noutate este dispariţia butoanelor, cu excepţia celor care controlează poziţia scaunelor. Pe volan există mai multe spaţii prevăzute cu touchscreen, iar şoferul poate astfel să navigeze prin meniuri şi să selecteze anume condiţii. Ecranul highdefinition de 24 de inchi prezintă majoritatea informaţiilor necesare, precum viteză, autonomia în timp real, date din trafic sau detalii legate de hartă şi navigaţie. Densitatea informaţiilor, spun cei de la Mercedes-Benz, poate fi modificată în funcţie de preferinţele şoferului; sigur, e probabil păcat să nu foloseşti ecranul la întreaga sa capacitate.

Designul interior este spectaculos, dar asta înseamnă şi că sunt foarte mici şanse ca modelul prezentat să intre în producţie în forma actuală. EQ are patru scaune individuale, similare uşor celor din era space age. Pasagerii din spate pot să se bucure de imagini sau sunete la calitate înaltă, graţie sistemelor multimedia instalate pe scaune. Ceea ce impresionează cu adevărat e noul sistem de iluminat, folosit atât în interior cât şi la designul exterior al maşinii. Sigla companiei este prezentată pe bord într-un ecran, printr-un sistem bazat pe tehnologia LED. Acesta este şi cazul grilajului frontal, în vreme ce conturul maşinii este luminat în culoarea albastru. Şi farurile din spate sunt practic îmbrăcate în leduri albastre, care îşi schimbă culoarea atunci când maşina este în mişcare. Când şoferul se apropie de maşină, sistemul interior luminează cu o anumită „culoare de atmosferă”. Detalii interesante, ce-i drept, dar care vor urca simţitor preţul maşinii.

Bateriile sunt ţinute în podeaua autoturismului, model adoptat de tot mai mulţi producători. Bateriile pe litiu-ion folosite de EQ provin de la subsidiara Daimler Deutsche Accumotive, având o capacitate totală de peste 70 kilowaţi-oră. Un aspect ce trebuie menţionat este că bateriile suportă şi încărcare rapidă: în momentul de faţă, capacitatea de încărcare variază de la 50 la 150 kilowaţi-oră; în viitorul apropiat, spun cei de la Mercedes-Benz, aceasta ar putea ajunge până la 300 kilowaţi-oră. Dacă aceste numere nu vă spun prea multe, atunci varianta în kilometri ar putea să ajute: o autonomie de 100 de kilometri ar putea fi obţinută în doar 5 minute de încărcare. Varianta cea mai puternică a EQ propune un motor de 300 de kilowaţi. Pentru a ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră aveţi nevoie doar de 5 secunde, iar autonomia ar trebui să fie de până la 500 de kilometri. Evident, toate aceste numere sunt valabile în condiţii ideale de drum; nu vă aşteptaţi să le obţineţi prea des.

În concluzie, generaţia EQ este binevenită în peisajul din ce în ce mai spectaculos al maşinilor electrice. Cei de Mercedes-Benz speră că acesta va fi lozul câştigător în segmentul de profil, aducând la un loc luxul specific mărcii şi cerinţele pe care şoferii le vor avea de la maşini. Conceptul este spectaculos dar cât de mult se va apropia maşina de serie de acest concept rămâne, momentan, principala necunoscută.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.