În regatul preţului cât mai mic

Autor: Razvan Muresan Postat la 31 iulie 2013 1463 afişări

Pe o piaţă europeană aflată sub dominaţie low-cost în care companiile tradiţionale se zbat să scape de pierderile record, preţul încă este cel mai important criteriu în momentul rezervării unui zbor. Alexandru Dobrescu, şeful Air France KLM România, vorbeşte de un minus de 35-40% faţă de preţul din 2008. Se poate mai ieftin?

În regatul preţului cât mai mic

Schiphol a mai urcat un loc în topul celor mai bune aeroporturi din lume, situându-se astfel pe poziţia a treia. În plus, joint-venture-ul cu AlItalia dă posibilitatea Air France KLM să folosească pentru zboruri şi aeroporturile din Roma şi Milano, pentru a garanta timpi mai buni de conexiune. „Un călător care zboară frecvent ştie că în cazul în care pierde o conexiune companiile din joint-venture au obligaţia să-l ducă la destinaţie în timp cât mai scurt.„

GRADUL DE ÎNCĂRCARE PE CURSELE AIR FRANCE PE RUTA BUCUREŞTI-PARIS ŞI RETUR A FOST ÎN 2012 DE 80,2%, în creştere cu 6%, în timp ce pe ruta Bucureşti-Amsterdam şi retur gradul de încărcare a urcat la 86,3%, în creştere cu 17% faţă de anul precedent. Air France KLM operează câte trei zboruri pe zi între Bucureşti şi Paris Charles de Gaulle şi, respectiv, Amsterdam Schiphol. Cumulat, 516.000 de pasageri au zburat în şi din România anul trecut în aeronavele franco-olandeze.

În prezent, 80% din vânzările de bilete ale companiei se fac prin agenţiile de voiaj, iar 20% online. „Suntem destul de săraci. Ne uităm la orice cost. Când românii ştiu că, folosind acest instrument de plată, mai plătesc în plus la costul produsului, preferă să plătească biletul de avion cash„, explică managerul. Dobrescu observă că operatorii low-cost în România au o particularitate de business: în timp ce oriunde în afara ţării cei care rezervă plătesc cu cardul de credit, în România ei se bazează foarte mult pe agentul de voiaj.

Spune despre clienţii companiilor low-cost că nu sunt pasageri de lungă durată şi, de aceea, nu intră în vizorul direct al Air France KLM - „fidelizarea este centura mea de siguranţă„. Filiala din România va menţine cele câte trei zboruri pe zi către Paris şi, respectiv, Amsterdam - „iau notă de un sentiment de stabilitate„ -, dat fiind că nu există indicii clare că ar creşte cererea în viitorul apropiat. Planul ar fi de a îmbunătăţi şi mai mult gradul de ocupare pe cele 42 de curse săptămânale deja existente.

„Rolul meu este să mă străduiesc să înţeleg cum arată ziua de mâine şi să fiu pregătit pentru acea zi. Misiunea mea este să servesc pasagerul şi să fiu profitabil„, rezumă Dobrescu, care şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri de 3% în 2013, al cincilea an de pierderi pentru companie - „ar trebui să vorbeşti cu statele din G8 ca să putem spune când va reveni profitul„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/in-regatul-pretului-cat-mai-mic-11181239
11181239
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.