In interiorul celui mai scump avion din lume

Postat la 24 mai 2010 483 afişări

Lufthansa si-a scos la plimbare noua jucarie. A380 a ajuns in sfarsit si in flota companiei germane si isi face loc in strategiile pe termen lung a tuturor operatorilor aerieni din lume. A celor mari, fireste.

Primul zbor de lung curier al Lufthansa cu A380 va fi pe 6 iunie, cand compania va transporta echipa nationala de fotbal a Germaniei la Johannesburg, in Africa de Sud, unde va avea loc Campionatul Mondial de Fotbal de anul acesta. Prima cursa regulata va fi insa pe 11 iunie, pe ruta Frankfurt-Tokio, iar celelalte patru aparate de zbor A380 ce ii vor fi livrate in 2010 vor opera pe destinatiile Beijing si Johannesburg.

Un zbor dus-intors la first class pe ruta Frankfurt-Tokio va costa aproximativ 10.000 de euro, compania explicand pretul destul de piperat prin diferitele facilitati pe care le ofera. Printre altele, linistea: chiar daca A380 este o aeronava silentioasa, germanii au facut tot posibilul ca la first class zgomotul sa fie aproape imperceptibil, apeland la diferite tertipuri, de genul unei draperii antifonice sau o pardoseala care atenueaza zgomotul pasilor. Baia impresioneaza prin dimensiunile sale, fiind de aproape trei ori mai mare decat baile obisnuite de la first class. "Nu am introdus si dusuri pentru ca la bord avem voie sa luam doar o anumita cantitate de lichid si cel mai probabil ar fi trebuit sa cronometram timpul pe care pasagerii l-ar fi petrecut sub dus", potrivit lui Klaus Gorny, responsabil cu comunicarea corporate a companiei.

La polul opus, un bilet la clasa economica este de peste zece ori mai ieftin - in jur de 800 de euro. Chiar si aici, designul scaunelor permite o pozitie comoda a genunchilor si a picioarelor, fiecare avand atasate ecrane video de 27 de centimetri, porturi USB si surse pentru laptopuri. Datorita capacitatii sale de a transporta 520 de pasageri in configuratia standard (cu locuri la first class, business class si clasa economica) si circa 800 de pasageri daca ofera exclusiv locuri la clasa economica, A380 este cea mai eficienta aeronava din lume din punctul de vedere al consumului de combustibil, raportat la numarul de pasageri, potrivit Airbus.

Exista insa si critici, care sustin ca aceste estimari induc in eroare, deoarece sunt facute avand in vedere o ocupare deplina a locurilor din aeronava. Pe langa faptul ca este cel mai mare avion de pasageri din lume, A380 este si singurul double-decker ale carui doua punti se intind pe toata lungimea avionului. Pentru a-l gara, Lufthansa a construit pe aeroportul din Frankfurt un hangar care poate gazdui in acelasi timp doua Airbus A380 sau trei Boeing 747, insa compania germana vrea sa mareasca dimensiunile acestuia pana in 2015, pentru ca patru aeronave A380 sa poata fi garate simultan in acelasi hangar. Investitiile in acest proiect se ridica la 150 mil. euro.

Airbus A380 este aproape la fel de mare si de inalt precum Magazinul Unirea din Bucuresti, insa italienii care fac bomboanele de ciocolata Ferrero au vrut sa-l faca mic de tot si sa il puna ca surpriza in ouale de ciocolata Kinder. Si au reusit. Incepand cu august, jucaria va fi disponibila in Germania si va purta logo-ul Lufthansa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
Lufthansa,
Airbus,
A380,
zbor,
rute,
transporturi
/analize/transporturi/in-interiorul-celui-mai-scump-avion-din-lume-6158304
6158304
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.