În cine loveşte timbrul de mediu - pierd dealerii de maşini noi sau piaţa second-hand?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 05 februarie 2013 118 afişări

A devenit deja un obicei ca la fiecare început de an de după 2007 să se discute nu doar despre programul „Rabla„, ci şi despre taxa de poluare, de primă înmatriculare sau, mai nou, despre timbrul de mediu.

"Spaima cu privire la importurile maşinilor non-Euro, Euro 1 şi 2 este neîntemeiată deoarece au mai rămas foarte puţine maşini în Vest din această categorie. Trebuie să ne preocupe mai mult producţia locală şi este oportună creşterea valorii timbrului de mediu pentru maşinile Euro 3 şi 4 pentru a proteja investiţiile realizate de Renault la Dacia şi cele ale Ford deoarece şi nemţii au luat măsuri pentru protejarea propriilor constructori. De asemenea, trebuie să ne preocupe maşinile Euro 5 şi în acelaşi timp trebuie încurajate la fel ca în Vest maşinile Euro 6 şi cele cu motoare mici şi nepoluante, dar şi cele hibride sau electrice", spune Brent Valmar.

Potrivit datelor Porsche România, în Germania sunt 1,5 milioane de maşini la vânzare, din care 7% reprezintă maşini cu norme de poluare între Euro 0 şi 2. Cele mai multe, (61%) reprezintă maşinile Euro 5, în timp ce automobilele Euro 3 şi 4 reprezintă 32%. Pe de altă parte, Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, declara săptămâna trecută că reducerea considerabilă a timbrului de mediu pentru maşinile vechi va transforma România în cimitirul de maşini al Europei, pentru că românii cu putere limitată de cumpărare se vor orienta către maşinile vechi şi ieftine. Timbrul de mediu în forma actuală ar trebui completat şi de un impozit anual calculat în funcţie de gradul de poluare al automobilului, în timp ce în forma actuală impozitul anual este calculat doar în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului.

În ceea ce priveşte efectele noului timbru, pe de-o parte oficialii Dacia au declarat că în forma actuală ar duce la un declin cu până la 50% al segmentului vânzări către persoane fizice faţă de anul trecut, ceea ce ar reprezenta un volum de până la 10.000 de maşini, în timp ce şeful Porsche nu vede un impact negativ asupra pieţei şi menţine estimarea de 70.000 de autoturisme noi vândute în acest an. Pe de altă parte, timbrul de mediu ar duce şi la o micşorare cu aproape 15% a importurilor de autoturisme la mâna a doua.

"Pentru acest an estimăm un nivel al importurilor de aproximativ 150.000 de maşini la mâna a doua faţă de 175.000 în 2012 şi o piaţă a autoturismelor noi tot la un nivel de aproximativ 70.000 de unităţi. Piaţa trebuie să crească odată cu puterea de cumpărare a clienţilor. Se poate reveni în timp la paritatea de o maşină nouă la una second-hand importată, aşa cum a fost cazul în 2011", a subliniat Brent Valmar.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Poluare,
taxe,
masin,
înmatriculare
/analize/transporturi/in-cine-loveste-timbrul-de-mediu-pierd-dealerii-de-masini-noi-sau-piata-second-hand-10543815
10543815
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.