Gefco vrea să depăşească pragul de 50 mil. euro cifră de afaceri

Autor: Bogdan Alecu Postat la 26 septembrie 2014 368 afişări

Gefco România, divizia locală a uneia dintre cele mai mari companii de logistică şi transport din lume, vrea să treacă în acest an de pragul de 50 de milioane de euro cifră de afaceri, creştere care poate avea loc dacă şi afacerile şi exporturile producătorilor locali vor avansa.

Gefco vrea să depăşească pragul de 50 mil. euro cifră de afaceri

Odată cu scăderea activităţii de la Ford, s-a redus şi activitatea centrului din Craiova, care a fost susţinut de la început de uzină şi de Alro Slatina. „Situl din Craiova trebuie să atragă acum mai multă activitate. Realizăm importuri, dar trebuie şi să exportăm. Momentan nu luăm în calcul un depozit în acea zonă. Toate companiile de acolo sunt concentrate pe activitatea locală, nu pe una internaţională. Acolo este şi o problemă de infrastructură deoarece Craiova nu este bine amplasată din punctul de vedere al infrastructurii“, a subliniat Christophe de Korver.

Una dintre problemele cu care se confruntă executivii locali parte a corporaţiilor internaţionale este faptul că trebuie să explice conducerii din ţara de origine de ce situaţia din România este într-un anumit fel şi de ce nu se creşte la fel de mult precum sunt anunţate creşterile economice. Spre exemplu, în anii anteriori existau semnale pozitive din economie, dar vânzările de maşini noi continuau să scadă.

„Un lucru pe care îl explic conducerii este că aici este foarte dificil să faci proiecte pe termen lung deoarece lucrurile se schimbă foarte rapid, de la o extremă la cealaltă. Sunt aici de patru ani şi sunt uimit cum o perioadă de timp socialiştii şi liberalii sunt în alianţă şi îşi arată prietenia unii pentru ceilalţi după care se ceartă. În Franţa avem alianţe, dar se fac pentru un proiect, nimeni nu-şi arată prietenia sau afecţiunea pentru celălalt partid“, a spus Christophe de Korver.

În ceea ce priveşte stilul de „funcţionare“, şeful Gefco spune că „românii au un stil propriu de funcţionare şi fac totul pe ultima sută de metri. Am foarte multe exemple de fiecare dată. Spre exemplu, eu nu verific un proiect cu două zile înainte de termen, ci cu trei săptămâni înainte de termen, deoarece au tendinţa de a lăsa totul pe ultima sută. Din acest motiv, niciodată nu pun termene-limită foarte apropiate. De asemenea, am redus timpul pentru un proiect. Românii lucrează rapid. Ca francezi, pentru un proiect mare ne luăm mult timp înainte pentru a-l discuta, dar aici nu ai nevoie de acest timp. Aici o săptămână se discută şi într-una se face. Sunt mult mai eficienţi“.

Dar cea mai mare provocare pentru compania de logistică îl reprezintă, în opinia directorului Gefco, securizarea proiectelor pe termen lung: „Aici un proiect pe termen lung trebuie securizat cu partenerii. Politicienii promit proiecte măreţe după care nu se mai întâmplă nimic. De aceea noi nu avem aşteptări prea mari. De trei ani discutăm despre portul Constanţa şi proiectul de acolo. Se întâmplă să existe de multe ori potenţial şi să nu fie exploatat“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/gefco-vrea-sa-depaseasca-pragul-de-50-mil-euro-cifra-de-afaceri-13337371
13337371
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.