Francezii de la Renault fac următorul pas pe piaţa auto din România

Autor: Bogdan Alecu Postat la 29 septembrie 2015 3287 afişări

În timp ce Renault continuă să lanseze pe bandă rulantă noi modele desenate de Laurens Van Den Acker, oficialii mărcii din România obişnuiesc piaţa cu noutăţi precum cutia de viteze pilotată şi cu noua imagine în ascensiune a mărcii.

Francezii de la Renault fac următorul pas pe piaţa auto din România

Progresele nu se aplică numai pe segmentele superioare ale pieţei, ci şi pe cele de buget redus. În acest segment, Renault lansează modelele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway cu noua transmisie pilotată, pentru care livrările vor demara începând cu ultimul trimestru al acestui an pentru motorizarea 0,9 TCe. „Preţurile le vom comunica în octombrie şi ce este important este că acestea vor fi accesibile în comparaţie cu cele ale modelelor cu transmisie manuală, în condiţiile în care noua cutie este la jumătate de preţ faţă de una automată”, a subliniat Jan Ptacek.

Este pentru prima dată când Dacia propune o astfel de soluţie tehnică. Tot pentru prima dată este faptul că Dacia va rula cu o transmisie cu două pedale în loc de trei. „Putem avea surprize plăcute în ceea ce priveşte vânzările şi să vedem un mix bun între cutiile de viteze pilotate şi cele manuale având în vedere preţul. Acum aşteptăm feedbackul pieţei. Personal, am condus noile modele cu transmisia pilotată şi consider că este o soluţie intuitivă. Nu este o cutie automată, ci una pilotată, este altceva”, explică Ptacek. Cutia de viteze pilotată este una manuală în care acţionarea ambreiajului şi schimbarea treptelor se fac cu ajutorul unor angrenaje acţionate fie automat în modul normal, fie de către şofer, având avantajul eliminării pedalei de ambreiaj. Decizia de a lansa în Europa Logan cu transmisie robotizată vine la un an de când Renault a prezentat în Brazilia modelul Logan sub brand propriu echipat cu aceasta. „Am decis să lansăm iniţial Logan cu transmisia robotizată Easy-R în Brazilia deoarece acolo am văzut oportunitate pentru acest model. Acum vedem o oportunitate în Europa“, a spus la salon Marc Suss, director de program gama Dacia.

De ce s-a apelat la soluţia unei cutii de viteze pilotate, în locul uneia automate, normale?

„Atunci când plăteşti 9.000 de euro pe o maşină şi mai trebuie să dai încă 2.000 de euro pentru o cutie automată, înseamnă că aproape 20% din preţul maşinii reprezintă această echipare şi este inacceptabil de mult pentru Dacia. Noi am venit cu o alternativă, în linie cu valorile mărcii. Cine vrea o cutie automată şi va conduce ca şi cum maşina ar avea o cutie automată nu va fi mulţumit deoarece aceasta este una pilotată”, a subliniat Jan Ptacek.

Alături de noua cutie pilotată, Dacia a prezentat la Frankfurt o ediţie revizuită a SUV-ului Duster care propune noi culori, jante din aliaj, alături de noul sistem multimedia MediaNav2, dar şi de cameră video pentru marşarier, proiect de care s-a ocupat compania Falcon Electronics din România. Toate inovaţiile vor fi disponibile pe modelul Duster începând cu sfârşitul lunii octombrie, cel târziu începutul lunii noiembrie.

„De asemenea, am reînnoit toate motoarele din gamă pentru a respecta normele de poluare Euro 6 şi, în plus, toate în afară de 1,2 benzină dispun de sistem start/stop pentru motor, iar dieselurile 1,5 dCi vor avea inclusiv emisii sub 100 g de CO2 per kilometru, ceea ce le va încadra pentru două ecobonusuri la achiziţia prin programul Rabla”, a spus Ptacek.

Programul Rabla se derulează conform planului, iar mărcile Dacia şi Renault se menţin la cote similare programului de anul trecut, confirmă directorul comercial al mărcii: „Şi anul acesta programul merge foarte bine. În total sunt peste 16.600 de tichete înscrise până la mijlocul lunii octombrie. Până la sfârşitul lunii iulie 74% din vânzările către persoane fizice s-au realizat prin programul Rabla. Acesta trebuie reînnoit şi pentru 2016”.

În total, Dacia alături de marca Renault aduc în prezent peste 50% din totalul vânzărilor prin Rabla.

În opinia executivului de la Renault, reducerea TVA din 2016 şi amânarea deciziilor de achiziţie a unei maşini pentru anul viitor reprezintă „o sabie cu două tăişuri” pentru clienţi deoarece preţurile de referinţă scad, însă şi ofertele se modifică, iar acestea din urmă dictează în  final preţul plătit de client: „Acum în piaţă sunt mai multe oferte promoţionale pe care nu ştim dacă le vom reînnoi anul viitor. În plus anul acesta este în derulare şi programul Rabla, care nu va mai fi în ianuarie”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/francezii-de-la-renault-fac-urmatorul-pas-pe-piata-auto-din-romania-14762627
14762627
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.