Evoluţia pieţei auto în 2014, învăluită în mister

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 decembrie 2013 878 afişări

Evoluţia pieţei auto în 2014 păstrează o aură de mister. Dacă în anii anteriori cei mai mulţi dealeri şi importatori se grăbeau pe final de an să anunţe estimări pentru anul următor, acum toată lumea este reţinută.

Potrivit estimărilor APIA, prin programul de casare urmau a se vinde în acest an circa 13.500 de maşini, cu toate că în piaţă erau tichete pentru 23.000. În ceea ce priveşte impactul programului de casare asupra vânzărilor mărcii, Cristian Milea a subliniat că, din vânzări, 5% pot fi puse în darea de seamă a programului. În primele 11 luni ale acestui an, Opel a înregistrat cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme pe segmentul mărcilor de volum, potrivit datelor DRPCIV.

CLASAMENTUL CELOR MAI MARI JUCĂTORI DIN COMERŢUL AUTO S-AR PUTEA SCHIMBA ÎNCEPÂND CU 2013, POTRIVIT VÂNZĂTORILOR. Decizia luată în iulie 2011 ca Renault Commercial Roumanie (RCR) să reunească nu doar importurile Renault şi Nissan, ci şi comercializarea mărcii Dacia a făcut ca, dintre cei mai mari cinci importatori de pe piaţa locală, doar RCR să înregistreze o creştere a vânzărilor, susţinut desigur de Dacia. Dacă şi cifra de afaceri din 2013 va urma un ritm de creştere similar, compania ar putea atinge în acest an o cifră de afaceri de 332 mil. euro, în timp ce Porsche România, care în 2007 şi 2008 se lăuda cu valori de circa un miliard de euro, va coborî spre 326 milioane de euro.

CĂDEREA PIEŢEI AUTO DIN ACEST AN ŞI CONTINUAREA DECLINULUI VÂNZĂRILOR PORSCHE ROMÂNIA AU DETERMINAT CA NUMĂRUL INSOLVENŢELOR DIN DOMENIU SĂ CREASCĂ ÎN 2013 LA 19, faţă de 14 în 2012. De asemenea, numărul centrelor din cadrul reţelei de dealeri a scăzut de la 93 în 2012 la 86 în prezent. În anii 2009 şi 2010 reţeaua Porsche România ajunsese la 97 de centre, fiind aproape la fel de extinsă la acea vreme precum cea a Dacia.

„Din cauza restrângerii activităţii şi micşorării pieţelor locale, cazurile de insolvenţă au crescut. Multe dintre centrele auto au fost dezvoltate în baza unor investiţii bazate pe credite. Dacă ne uităm pe hartă, sunt acum judeţe foarte slabe unde activitatea economică este redusă şi unde există importuri masive de second-hand„, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală.

Compania va comercializa pe piaţa locală circa 16.600 de autovehicule potrivit targetului propus, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent, valoare aferentă unei cote de piaţă de aproape 25%. Anul 2013 este cel de-al doilea consecutiv în care vânzările Porsche România sunt pe minus, după ce şi în 2012 vânzările au pierdut 19% din vânzări, scăzând la 18.500 de unităţi. Pe de altă parte, în 2011 compania a fost printre puţinii importatori de pe piaţa locală care au revenit pe creştere, în timp ce per total piaţa auto locală se află în 2013 în al şaselea an consecutiv de scăderi.

Cum se vede piaţa pentru 2014? Din cifrele Porsche România, anul viitor piaţa locală ar trebui să ajungă la 67.000 de maşini, faţă de 63.000 în 2013, creştere care trebuie susţinută în 2014 şi de un nou program Rabla.

„Avem nevoie de programul de casare şi în 2014 deoarece condiţiile economice vor fi la fel de dure ca şi în 2013. Dar programul trebuie să înceapă la mijlocul lunii februarie sau cel târziu la 1 martie pentru a avea efect„, a subliniat Valmar.

Şeful Porsche România a dat ca exemplu situaţia din acest an, când Rabla a demarat abia la sfârşitul lunii iunie, determinând o perioadă de aşteptare în prima jumătate a anului care a făcut  mult rău pieţei în ansamblu. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/evolutia-pietei-auto-in-2014-invaluita-in-mister-11795345
11795345
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.