Duster, povestea marocana – test drive si GALERIE FOTO

Postat la 16 aprilie 2010 52 afişări

Maroc este cea de-a doua tara a Dacia. Ca si in Romania, aici Dacia este numarul 1: detine o uzina si este aproape omniprezenta pe sosele. Iar Duster a creat o isterie si aici.

Atunci cand iei loc la volanul lui Duster, primul sentiment este ca esti intr-un Sandero mai inalt. Vizibilitatea este buna, ergonomia nu surprinde dar este in parametri. Calitatea este in limitele cu care ne-a obisnuit Dacia pana acum dar sunt inca multe elemente care ar fi trebuit imbunatatite. Spre exemplu, una dintre noutati o reprezinta satelitul de comanda pentru sistemul audio amplasat pe coloana de directie, sub volan.

Am fi apreciat mai mult daca acesta era realizat dintr-un plastic la fel de dur ca cel dintr-un Renault Clio, si nu dintr-unul care ii permite sa se indoaie. Sau faptul ca atunci cand se spala parbrizul, functia de stropire nu declanseaza automat si pornirea stergatoarelor. Sau ca prelata portbagajului nu dispune de un resort, sau o sina pentru o actionare mai usoara. Dar clientul se pare ca nu este intotdeauna dispus sa plateasca in plus pentru aceste detalii.

Ceea ce conteaza insa este tehnologia utilizata. Pentru prima data la Duster, cei de la Renault nu mai trebuie sa explice cum s-au luat tehnologii mai vechi si s-au transformat intr-unele noi. Spre exemplu, sistemul de tractiune integrala este preluat de la Nissan Murano - cel mai "premium" model al constructorului nipon, tocmai pentru a oferi performante mai bune in off-road. Iar aici Duster s-a dovedit cel mai bun.

Potrivit si specialistilor, Duster poate parcurge un drum accidentat mai bine chiar si decat un Nissan X-Trail si mult mai bine decat un Qashqai sau un Renault Koleos, pentru ca este (mult) mai usor, vorbind de o diferenta chiar si de peste 500 kg in anumite cazuri, si avand unghiuri de atac si degajare mult mai generoase. Cutia de viteze cu 6 trepte de pe modelele cu 4x4 este una noua si nu una preluata de la Renault si care prezinta o prima treapta scurta, care joaca si rolul unui reductor, ajutand masina sa treaca mai usor peste obstacole mari.

Pe drumuri accidentate sau macadam, suspensia isi face bine datoria si filteaza doate denivelarile, fara a afecta insa tinuta de drum pe asfalt.

Motoarele diesel s-au dovedit si in Maroc cea mai buna alegere. Pe off-road cel de 1,5 litri si 110 CP permitea urcarea unor pante accentuate fara a apasa acceleratia, iar cel de 85 CP oferea reprize bune atunci cand venea in discutie efectuarea unei depasiri.

In ceea ce priveste pretul de achizitie o versiune de top a Duster ajunge la putin este 17.000 de euro, nivel comparabil insa cu cel al unui SUV second-hand, cu o vechime de cel putin doi ani.

Dacia cu Duster incepe si mai mult sa se indeparteze acum de conceptul masinii de 5.000 de euro, lansat in 2004 odata cu Logan, urmand acum o strategie de a oferi o masina polivalenta, la un pret de second-hand, concept intalnit si la modelele anterioare. Si se pare ca reteta succesului nu greseste nici acum, vest-europenii fiind la fel de interesati.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/duster-povestea-marocana-test-drive-si-galerie-foto-5912921
5912921
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.