Dincolo de constructia unei masini

Autor: Razvan Muresan Postat la 07 iulie 2011 40 afişări

“Este vital sa diversificam sursele de aprovizionare cu combustibil. Uniunea Europeana trebuie sa se asigure ca dependenta de alte tari nu se transforma in santaj.” Cum se traduc spusele comisarului european pentru energie, Gunther Oettinger?

Comisarul european pe energie Gunther Oettinger a vorbit la eveniment pe un ton vehement despre necesitatea Uniunii Europene de a nu mai sta la mana altora cand e vorba de energie: "Este vital sa diversifici sursele de aprovizionare cu combustibili in conditiile problemelor actuale de pe mapamond, cat timp peste 80% din petrolul consumat de UE vine din tarile din lumea a treia", afirma vehement Oettinger. Orizontul de timp inspre care priveste germanul nu anunta vesti mai bune - "volumele vor continua sa scada cat timp problemele din nordul Africii si Orientul Mijlociu sunt contagioase".

Comisarul a vorbit in repetate randuri despre o a doua criza a petrolului, care trebuie evitata, tocmai pentru ca precedenta a aratat ca revenirea dintr-un blocaj de asemenea amploare se face in ani de zile si cu costuri substantiale. Contextul este, asadar, unul extrem de favorabil pentru producatorii de automobile, iar lobby-ul lui Oettinger pentru dezvoltarea de motoare cu consumuri cat mai mici, daca se poate si nemtesti, nu a fost deloc timid. Strategia inteligenta prin parteneriat public-privat este, in viziunea sa, solutia pentru ca tot mai multe motoare noi sa fie lansate si, deci, dependenta sa scada. Fireste, tonul a fost la fel de dur: "E nevoie de Rusia si de statele OPEC, dar nu sunt suficiente. Iar UE trebuie sa se asigure ca dependenta de petrol extern nu se transforma in santaj".

Vantul bate din spate pentru producatorii de masini nu doar din prisma declaratiilor menite sa sustina inovatiile tehnologice - motoarele Euro 6 consuma cu pana la 7% mai putin combustibil fata de versiunea anterioara Euro 5 -, ci si din prisma taxelor impuse de autoritati pentru poluatori. Tintele de dioxid de carbon trebuie indeplinite pana in 2020, moment in care emisiile vor fi cu 80% mai mici fata de standardele actuale. Oricum, in comparatie cu 1990, producatorii de camioane au redus emisiile de oxizi de azot in pietele principale cu 87%, iar cele de particule cu 95%. "Taxele sunt cele care vor fi decisive in stimularea vanzarii de motoare Euro 6. Altfel, cresterea vanzarilor va exista, dar in proportii mai mici", dupa cum rezuma Hubertus Troska, seful Daimler AG Trucks.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/dincolo-de-constructia-unei-masini-8437200
8437200
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.