Destinaţii noi pentru companiile aeriene în 2012

Autor: Mirabela Tiron Postat la 07 decembrie 2011 43 afişări

Companiile aeriene low-cost, dar şi cele tradiţionale continuă extinderea pe piaţa locală şi pariază anul viitor pe destinaţii noi pentru creşterea traficului de pasageri. Lufthansa mizează pe Berlin, Wizz Air pe Verona, iar Blue Air pe Veneţia şi Catania.

Declanşarea crizei economice i-a scos de pe piaţă prima dată pe operatorii low-cost My Air şi Sky Europe, care s-au confruntat cu mari probleme financiare. Prezenţa şi dimensiunea competiţiei este un aspect la care se uită orice companie aeriană atunci când trebuie să decidă dacă introduce o nouă destinaţie, potrivit specialiştilor din domeniul industriei aeriene. Nu doar dimensiunea competiţiei este luată în considerare, ci şi volumul şi calitatea cererii în piaţa vizată, dar şi potenţialul de cotă de piaţă, potrivit lui Alexandru Dobrescu, country manager al Air France-KLM. Alte elemente luate în calcul sunt valoarea medie a documentului de călătorie, mixul de călătorii în clasa business/turişti, dar şi posibilitatea de dezvoltare în timp. Nu în ultimul rând sunt evaluate cheltuielile de operare în comparaţie cu veniturile realizate. În contextul neîndeplinirii acestor criterii, dinamica deschiderii de noi destinaţii sau renunţarea temporară la altele este o manifestare normală, necesară a companiilor aeriene.

ZBOR NOU SPRE BERLIN, OPERAT DE LUFTHANSA

Grupul Lufthansa introduce în orarul de vară din 2012 prima cursă aeriană pe ruta Bucureşti-Berlin, care va fi operat cu o frecvenţă de patru zboruri săptămânale. Israelianul Ofer Kisch, directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, susţinea în urmă cu câteva zile că datorită creşterii traficului cu 20% pe piaţa românească, va continua dezvoltarea în România prin introducerea de curse aeriene spre o destinaţie nouă, dar şi prin dublarea capacităţii de zbor pe ruta Sibiu-München.

Anul trecut Lufthansa a transportat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. În primele nouă luni ale acestui an avansul s-a ridicat la 20%. Grupul Lufthansa operează din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 de curse Lufthansa, 44 compania Austrian Airlines şi 7 zboruri Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, România este a doua piaţă ca importanţă în regiune după Polonia, unde numărul total de zboruri este de 216. Cota de piaţă estimată de oficialii Lufthansa pe piaţa românească de linie regulată este de 23%. Spre Berlin mai operează zboruri divizia low-cost a grupului, GermanWings, care are două curse săptămânal de pe aeroportul din Băneasa. Companiile aeriene Tarom şi Carpatair nu au anunţat încă ce destinaţii noi au în plan pentru orarul de anul viitor. Compania de stat va creşte însă frecvenţa de zbor pe Bucureşti-Londra, pe care introduce a doua cursă de anul viitor. Pe această rută mai circulă compania British Airways.

MAI MULTE BILETE VANDUTE

Traficul de pasageri în creştere raportat de companiile aeriene se vede şi în rezultatele aeroporturilor din ţară. Românii au călătorit mai mult cu avionul în ţară, dar şi în străinătate. În primele trei trimestre din acest an circa 6,8 mil. pasageri s-au îmbarcat sau au aterizat pe aeroporturile Henri Coandă, Aurel Vlaicu, Traian Vuia, aeroportul din Iaşi şi din Constanţa, potrivit datelor din piaţă. Pe aceleaşi aeroporturi erau raportaţi 6,3 mil. pasageri în ianuarie-septembrie 2010.

Anul trecut numărul total de pasageri înregistraţi pe toate aeroporturile din ţară era estimat la 10 milioane de persoane. Pe aeroporturile bucureştene Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa), cele mai mari din ţară, s-au înregistrat 5,7 milioane de pasageri în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, potrivit datelor trimise de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Pe aeroportul Traian Vuia din Timişoara s-au înregistrat 930.000 de pasageri în primele trei trimestre, mai mult cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aviatie,
low-cost,
companii,
destinatii,
zboruri,
operare
/analize/transporturi/destinatii-noi-pentru-companiile-aeriene-in-2012-9029018
9029018
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.