De la Mioveni spre Moscova, via Paris

Autor: Bogdan Alecu Postat la 21 septembrie 2016 614 afişări

Strategia grupului este de a creşte treptat echiparea automobilelor Dacia şi de aduce noi soluţii, de pildă sistemul de climatizare automată pentru Logan şi Sandero sau noua cutie de viteze robotizată Easy-R. „La Dacia se verifică totul foarte bine înainte de a se lansa ceva nou pe piaţă. Dacia evoluează tocmai pentru a oferi clientului motive să rămână fidel mărcii."

Şi alţi constructori au încercat să intre pe piaţa low-cost, sau mai nou smart-buy, dar majoritatea s-au rezumat să lanseze astfel de modele pe pieţe emergente, în Africa, China sau America de Sud. „Renault a inventat cu Dacia o nouă piaţă. Asta nu au înţeles ceilalţi, dar au decis numai să facă o maşină mai puţin echipată, dar Renault a creat un «blue ocean», o nouă piaţă", explică Olendraru.

Născut în Piatra-Neamţ şi absolvent al Facultăţii de Aeronave din cadrul Universităţii Politehnică din Bucureşti, Cornel Olendraru este şi absolvent al unui masterat şi al unui doctorat în mecanică, obţinute la Şcoala Politehnică Palaiseau din Franţa. Şi-a început activitatea în 1999, când s-a angajat ca inginer la gigantul industrial Honeywell, unde a lucrat în fabricile din Franţa, Marea Britanie şi Italia, iar între 2001 şi 2003 a fost responsabil de coordonarea capacităţii de producţie şi de performanţa uzinelor din Europa. Din 2003 a revenit în România la Honeywell Garret, unde a fost, pe rând, director de producţie, director de logistică şi director al uzinei.

În 2010 a preluat conducerea departamentului de fabricaţie din cadrul Uzinei Mecanică şi Şasiuri Dacia, ulterior ocupând poziţia de director. Din octombrie 2013, Cornel Olendraru este director al Uzinei Vehicule Dacia, având direct în subordine 8.400 de angajaţi care asamblează maşinile mărcii Dacia la Mioveni. Producţia Dacia se învârte anual în jurul a 340.000 – 350.000 de unităţi. Anterior numirii lui Olendraru, uzina Dacia fusese condusă timp de şase ani de un expat, Charles Morillo. La 1 octombrie 2016 românul va prelua funcţia de director regional industrial în cadrul Renault pentru regiunea Eurasia (VP Manufacturing and Logistics Eurasia Region). În cele trei ţări, în perimetrul industrial al Renault lucrează circa 40.000 de angajaţi. 

Pe piaţa din Rusia, Olendraru se întâlneşte cu Nicolas Maure, francezul care a condus timp de doi ani afacerile Renault în România şi care a fost trimis în aprilie să redreseze cel mai mare producător auto din Rusia. „Este o regiune interesantă din punct de vedere relaţional. Voi avea biroul la Paris, pentru proximitate faţă de anumite funcţii care îţi permit să iei anumite decizii rapid. Când elaborezi o strategie, este bine să existe această coerenţă." În opinia executivului român, principala diferenţă dintre cele trei ţări este că atât timp cât Turcia şi România produc în mare parte pentru export către ţări din Uniunea Europeană, Rusia produce pentru piaţa proprie şi cea regională.

„România produce un sfert din maşinile pe regiune. AvtoVaz acum nu produce foarte mult, comparativ cu capacitatea de un milion de maşini anual; piaţa rusească este foarte jos acum, printre motive fiind şi devalorizarea puternică a rublei", spune Olendraru, cu puţin timp înainte de a prelua noua funcţie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.