De ce pornesc electricele doar împinse de la spate
Automobilele electrice demarează încet, dar sigur la nivel european, ajutate atât de subvenţiile care ajung chiar şi la peste 7.000 de euro, de taxele mai mici sau eliminate complet, dar şi de costurile mult mai reduse de utilizare. Mitsubishi a deschis drumul pe piaţa locală cu iMiev, dar acum Renault şi Smart se pregătesc de noi lansări.
Valeriu Zaharia, directorul de vânzări şi marketing pentru Mercedes-Benz autoturisme, declara că în România se pot vinde şi 20 de automobile smart electrice datorită preţului de achiziţie de aproximativ 20.000 de euro şi dimensiunilor reduse.
În România statul acordă un ajutor de 2.500 de euro la achiziţia unei maşini electrice, dar numai persoanelor fizice, nu şi firmelor. „Vânzările de maşini electrice vor porni de la persoane juridice, nu de la fizice. Deocamdată nu mizăm pe vânzări către persoane fizice, este nevoie de timp. Ajutorul de 2.500 de euro trebuie acordat persoanelor juridice, firmelor, nu clienţilor privaţi. Persoanele fizice vor fi valul doi„, a subliniat Bordeanu.
Avantajul maşinilor electrice creşte cu cât şi rulajul este mai mare, având în vedere că valoarea chiriei pentru baterie într-o lună reprezintă aproximativ valoarea unui plin cu motorină sau benzină. Un „plin„ cu energie electrică pentru 150 km costă între 2-3 lei, dacă este realizat noaptea, sau 7-8 lei ziua. Pentru comparaţie, un automobil clasic ar avea nevoie de circa 10 litri de benzină în traficul urban, în valoare de aproape 60 de lei, pentru 150 de kilometri.
Având în vedere chiria lunară a bateriei, un automobil electric, pentru a deveni rentabil, trebuie să parcurgă cel puţin 500 km lunar, echivalentul unui plin de combustibil la o maşină cu motor diesel sau pe benzină.O maşină a unei firme de curierat poate rula într-o zi de la aproape 100 km la câteva sute de kilometri. „Firmele nu doresc înlocuirea flotei existente cu maşini electrice, ci înlocuirea unei părţi a flotei care este împărţită pentru distanţe scurte medii şi lungi„, apreciază directorul de marketing al Renault.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro