De ce depinde îndeplinirea visului lui Nelu Iordache: un nou aeroport pentru Bucureşti

Autor: Mirabela Tiron Postat la 23 aprilie 2012 204 afişări

După mai mulţi ani de tatonări şi amânări, închiderea aeroportului din Băneasa l-a împins pe Nelu Iordache să îşi scoată de la naftalină planurile pentru aeroportul său de la Adunaţii Copăceni. Acum le-a făcut şi oficiale, a angajat un consultant scump şi a stabilit inclusiv un deadline pentru lansarea primelor zboruri. Un singur detaliu lipseşte din ecuaţia de 200 de milioane de euro - banii.

Compania Infra Group a încheiat un contract de consultanţă financiară cu o filială a Lufthansa pentru aeroportul din Adunaţii Copăceni (judeţul Giurgiu). Lufthansa Consulting a fost înfiinţată în 1998 şi asigură servicii şi soluţii la nivel mondial în industria transportului aerian, fiind o filială independentă a Lufthansa Aviation Group. Valoarea contractului de consultanţă nu a fost făcută publică.

Reprezentanţii Infra Group vor căuta parteneri financiari pentru derularea investiţiei, dar vor păstra participaţia majoritară în cadrul proiectului. Gheorghe Răcaru a declarat că până acum grupul a făcut investiţii în achiziţia terenurilor şi în costurile preliminare legate de autorizaţia de construcţie, dar că dezvoltarea efectivă a aeroportului ţine acum de găsirea unor parteneri: "După ce vom finaliza modelul financiar, vom căuta alţi investitori, adică diverse entităţi financiare pentru continuarea proiectului. Suntem deschişi la orice structură investiţională, fie că banii vor veni din partea BERD (Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare), din partea unor fonduri de pensii sau a unor investitori individuali", a spus Răcaru. Potrivit lui Gheorghe Răcaru, taxele de aeroport de la Adunaţii Copăceni vor fi mai mici decât cele de pe Otopeni sau de pe aeroportul din Cluj-Napoca, iar după finalizarea proiectului Blue Air îşi va muta operaţiunile pe acest aeroport. Anul acesta mai multe companii aeriene au anunţat că vor intra în România pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), piaţa locală devenind din ce în ce mai atractivă în ultimii ani, mai ales că din 2010 industria aeronautică pare a-şi reveni încet din criză.

Recent, compania aeriană a Portugaliei, TAP, care transportă anual 9 milioane de pasageri, a anunţat că intră în Bucureşti cu trei zboruri directe săptămânale pe ruta Bucureşti-Lisabona din 30 iunie, rută pe care va concura cu Blue Air. Recent a anunţat că va intra pe piaţa locală şi Air One, divizia low-cost a companiei aeriene de linie regulată Alitalia, care va lansa din 1 iulie zboruri de două ori pe săptămână pe ruta Bucureşti-Veneţia, potrivit datelor de pe site-ul companiei aeriene. De asemenea, Air Vallee a lansat zboruri din Bucureşti şi Iaşi spre mai multe destinaţii din Italia. Aproape 10 milioane de pasageri au folosit aeroporturile din România în 2010, potrivit ultimelor date disponibile. Cele mai mari aeroporturi după traficul de anul trecut sunt Henri Coandă (Otopeni) - cu peste 5 milioane de pasageri - şi Aurel Vlaicu (Băneasa) - cu 2,4 mil. pasageri. Locul unde s-a născut practic piaţa low-cost din România a fost închis, iar, până la concretizarea aeroportului din sud, este important de urmărit cum va evolua pe piaţa locală acest segment care a adus milioane de noi pasageri în aeroporturile din toată lumea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/de-ce-depinde-indeplinirea-visului-lui-nelu-iordache-un-nou-aeroport-pentru-bucuresti-9550742
9550742
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.