De ce asteapta regii asfaltului luna martie. Lupta pentru 1,4 miliarde de euro

Autor: Neferu Postat la 09 martie 2011 110 afişări

Luna martie e speciala pentru constructorii de drumuri; acestia asteapta rezultatele licitatiilor care vor hotari cine va proiecta si va construi autostrazile din vestul tarii, ce vor intregi Coridorul IV paneuropean. O miza de 1,4 miliarde de euro.

In afara de Straco Grup, care a luat anul trecut potul cel mare cu autostrada Deva-Orastie, in 2006 si firmele romanesti Pa & Co International, Spedition UMB (Dorinel Umbrarescu) si Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu si Sorin Vulpescu) au primit direct contractul pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti, cu o valoare initiala de 240 milioane de euro.

In rest, numai strainii au beneficiat de contractare directa de autostrazi. Daca ne uitam la lucrarile in derulare din prezent, spre exemplu, francezii de la Colas lucreaza la tronsonul Cernavoda - Medgidia (19,2 km), valoarea contractului ridicandu-se la 151 milioane de euro, in timp ce italienii de la Astaldi si germanii de la Max Boegl se ocupa de un alt tronson al autostrazii Soarelui, si anume Medgidia - Constanta (31,8 km), care costa 141,9 mil. euro. Ambele tronsoane ar urma sa fie finalizate in a doua parte a acestui an, insa se va putea circula doar pe o banda pe sens, receptia finala a lucrarilor urmand sa aiba loc anul viitor, potrivit celor mai recente declaratii ale Ancai Boagiu, ministrul transporturilor si infrastructurii.

Tot Astaldi, insa de aceasta data alaturi de spaniolii de la FCC Construccion, construieste autostrada Arad - Timisoara (32,25 km) pentru 115 mil. euro, dar si centura la nivel de autostrada a municipiului Constanta (21,8 km, 104,2 mil. euro). FCC Construccion colaboreaza de asemenea cu Porr Technobau (Austria) pentru centura la nivel de autostrada a Aradului (12,25 km) cu o valoare de 102,1 mil. euro. De asemenea, autostrada Transilvania (415 kilometri) este construita de americanii de la Bechtel, pana in prezent acestia finalizand doar 52 de kilometri.

Va mai dura o luna pana cand ofertele deschise saptamana trecuta vor fi evaluate, iar castigatorii finali se vor putea bucura de rezultate, au spus reprezentanti ai CNADNR. Poate chiar mai mult, daca vor exista contestatii. Cert este insa ca Transporturile trebuie sa se miste repede, avand in vedere ca aceste autostrazi sunt finantate in proportie de 85% din fonduri europene, iar 2013 este ultimul an in care se mai pot accesa bani de la Uniunea Europeana.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
autostrazi,
constructii

Citeşte pe Gandul.ro

/analize/transporturi/de-ce-asteapta-regii-asfaltului-luna-martie-lupta-pentru-1-4-miliarde-de-euro-8031104
8031104
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.