Dacia poate deveni un brand global
Timp de patru ani Arnaud Deboeuf a condus programul entry al Renault şi a fost responsabil direct de gama Dacia şi de modelele Renault realizate pe platforma Logan. De un an de zile este vicepreşedinte senior al alianţei Renault-Nissan, dar în continuare stă cu un ochi pe brandul românesc.
Cota grupului Renault pe piaţa globală a fost anul trecut de 3,2%, iar brandul Renault a rămas cel mai important nume francez la nivel mondial în acest domeniu.
În Europa, grupul francez a profitat de avansul de 9,4% al pieţei, înregistrând o creştere de 10,2% a înmatriculărilor, la 1.613.499 de vehicule, care i-au conferit o cotă de piaţă de 10,1%. Renault este lider în Europa pe segmentul vehiculelor electrice şi, pentru al 18-lea an consecutiv, lider pe piaţa vehiculelor comerciale uşoare.
În afara Europei, în pofida crizelor economice din Rusia şi America Latină, grupul a realizat creşteri ale cotelor de piaţă în Africa, Orientul Mijlociu şi regiunile India şi Eurasia.
La zece ani de la debutul în Europa, marca Dacia a înregistrat o creştere de 3,6% a înmatriculărilor în regiune, la un nivel record de 374.458 de unităţi. În regiunea Americilor, vânzările grupului Renault au scăzut cu 14,8%, iar cota de piaţă cu 0,1 puncte, la 6,3%. Pickupul Duster Oroch, lansat spre sfârşitul anului trecut, se află deja pe locul al doilea pe segmentul său de piaţă din Brazilia.
Cele mai bine vândute cinci modele de autoturisme ale grupului Renault au fost anul trecut Clio cu 372.062 unităţi, Duster cu 331.238 unităţi, Sandero 2 cu 326.712 unităţi şi Logan 2 cu 251.030 unităţi.
Dintre automobilele Duster, 169.900 au fost vândute sub marca Renault şi 162.338 sub marca Dacia.
Anul trecut cota de piaţă a Renault în Brazilia a crescut la 7,3%, faţă de 7,2% în 2014.
„Ce este important pentru Dacia este că anul trecut am crescut cu 7,7% volumul, am vândut 551.000 de maşini. Este cea mai mare creştere din cadrul grupului. Important este că volumul total a crescut, nu că a scăzut în Franţa sau Germania în 2015. Ce este important este că dintre toate mărcile Alianţei, cea care a crescut cel mai mult este Dacia, peste Renault, peste Nissan sau Lada“, a subliniat vicepreşedintele Alianţei.
În cazul Dacia, a fost în discuţie în ultimii ani faptul că brandul are prea multe modele concentrate pe segmentul de familie, iar unde anterior erau două modele (Logan MCV şi Logan Van), acum sunt patru - Logan MCV, Lodgy, Dokker şi Dokker Van. „Am trecut de la un singur model, Logan MCV, cu cinci şi şapte locuri, break şi versiune comercială, adică o singură maşină ce adresa trei categorii de clienţi, adică monovolum, break şi afaceri mici la trei modele, un break cu cinci locuri, Logan MCV, un monovolum cu cinci sau şapte locuri şi Dokker pentru firme. Chiar şi Dokker este împărţit în două, cu Dokker şi Dokker Van. Şi cu asta am făcut o greşeală, pentru că în loc de un singur automobil, avem patru“, declară Arnaud Deboeuf.
El spune că volumul de vânzări a crescut cu patru modele în loc de două însă „nu este o strategie să treci de la un două modele la patru pe un singur segment, pentru că am investit în toate patru pentru dezvoltare. Am spus la acea vreme că atunci când le vom reînnoi pe toate, poate vom restrânge gama la două sau trei modele, ne vom vom gândi la ce doresc clienţii. La Dacia nu dorim modele de nişă, ci modele de volum“, a subliniat vicepreşedintele.
Din acest motiv, anul acesta Dacia nu a venit la Salonul Auto de la Geneva cu un Lodgy facelift, cu toate că au trecut patru ani de la lansarea sa, ci a prezentat noi versiuni pentru Sandero, Logan şi Duster. „În Paris vom avea noi surprize la Dacia. Lodgy facelift nu va veni anul acesta. Acum am prezentat Duster ediţie limitată. Este foarte important să ne reamintim că un client pentru o Dacia este diferit de cel care cumpără un Renault. Dacia are mai puţine modele, dar bine gândite şi am putea vedea un ciclu de viaţă mai lung pentru unele dintre ele. Nu credem că este nevoie ca acestea să fie înlocuite la patru ani, ci pot merge şi şase ani. Excepţia a fost Sandero, care a fost înlocuit cu o nouă generaţie atunci când a fost lansat noul Logan deoarece erau multe componente comune între cele două“, a încheiat Arnaud Deboeuf.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro