Cum se lupta Ferrari si Bentley sa vanda masini in Romania

Postat la 13 octombrie 2009 86 afişări

Vremea garajelor auto pline a trecut. Romanii cu bani nu renunta la achizitii, dar se decid mai greu sa cumpere si pentru fiecare masina noua vin la dealer cu o masina veche.

In cazul Bentley, cel mai scump model livrat pana acum de dealerul oficial al marcii a fost un Flying Spur Speed, cu un pret de aproximativ 210.000 de euro, fara TVA, masina fiind livrata in luna aprilie. Potrivit oficialilor, Romania are un potential de aproximativ 15 modele Bentley noi comercializate anual, dar abia de anul viitor incolo, deoarece in 2009 vor fi livrate doar sapte unitati.

Pana atunci, strategia importatorilor Bentley si Ferrari vizeaza activitatea de service. Explicatia este simpla: chiar daca nicuna dintre marci nu a fost reprezentata oficial pe piata locala pana de curand, mai multe sute de astfel de masini sunt deja inmatriculate in Romania, iar aceste masini au nevoie de service, aceasta fiind cea mai profitabila activitate pentru un dealer auto.

"Service-ul este foarte important in acest moment. Din cele 200 de modele Bentley din Romania, avem inregistrati in baza noastra de date aproximativ 175, acesti clienti venind mai mult de o data in service cu masina", sustine Pascu. El nu a oferit volumul total al incasarilor pe care Porsce Romania, importatorul marcilor grupului Volkswagen (printre care se afla si Bentley) le va avea de pe urma activitatii de service a masinilor Bentley. La Ferrari, in schimb, Camelia Bazac recunoaste ca din cifra totala de afaceri a companiei, de 8 milioane de euro in acest an, circa un milion de euro provine din service.

Pe langa vanzarea de masini noi, importatorul Ferrari se uita cu atentie si la modelele de colectie. "Am importat nu numai masini noi, ci si un Ferrari de colectie. Tot la capitolul masini de colectie se incadreaza si modelul F430 Scuderia Spider care se va asambla in 499 de unitati, din care am obtinut o majorare a cotei de la unu la trei masini", a spus Camelia Bazac. Modelul de colectie la care face referire sefa Forza Rossa este un Ferrari 330 GT din 1967, care a fost adus la comanda. Pretul masinii a fost de 68.000 de euro, la care se adauga investitiile in reconditionarea acestuia. Aceasta activitate nu este o premiera pentru un dealer Ferrari, producatorul italian dispunand de un departament specializat pentru masinile de colectie, care ofera scheme tehnice pentru toate piesele ce intra in componenta unei masini, pentru ca acestea sa poata fi refacute. "Si in Romania avem in plan, printre alte proiecte sa dezvoltam un departament specializat pentru masinile oldtimer (de colectie - n. red.), deoarece avem clienti care detin colectii de modele Ferrari", a subliniat Bazac.

Cazul Ferrari nu este singular, cereri pentru masini second-hand avand si dealerul Bentley. "Am infiintat un departament special care se va ocupa strict de aceste masini, in cadrul Weltauto (divizia de vanzari de masini second-hand a holdingului Porsche- n. red.), care se numeste Weltauto Premium. Acest departament se va ocupa de comercializarea modelelor Porsche, Bentley, Lamborghini, dar si a modelelor de top ale celorlalte marci din grup", afirma Adrian Pascu. Venite intr-un moment nu tocmai fericit pentru piata auto, toate aceste miscari ale dealerilor de masini de lux pregatesc in fapt terenul pentru momentul cand euforia consumului va reveni, iar masinile vor fi, din nou, in capul listei de achizitii. Dar aceasta nu se va intampla, crede Pascu, mai devreme de 2011.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
achizitii,
importuri,
Bentley,
Ferrari,
vanzari
/analize/transporturi/cum-se-lupta-ferrari-si-bentley-sa-vanda-masini-in-romania-4975652
4975652
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.