Cu câte camioane de peste 6 tone vândute creşte o economie. Plus 24% în primele două luni din an

Autor: Bogdan Alecu Postat la 24 aprilie 2015 950 afişări

Piaţa auto creşte încă de anul trecut, dar segmentul camioanelor este cel mai optimist şi îşi echivalează vânzările cu creşterea economică. Cu câte camioane de peste 6 tone vândute creşte o economie?

Evoluţia vânzărilor de camioane şi de vehicule comerciale reprezintă un important barometru pentru economia unei ţări. Aşa cum prăbuşirea vânzărilor de utilitare în partea a doua a anului 2008 anunţa criza ce a început în 2009, tot aşa vânzările acestora din 2014 au anunţat o revenire. „Începutul de an este promiţător şi dacă analizăm nivelul înmatriculă-rilor de camioane. Iar dacă trendul de creştere va urma aceeaşi evoluţie ca până în prezent, estimăm o creştere a pieţei de cca 10% la sfârşitul anului 2015, comparativ cu valorile din 2014“, a subliniat Ovidiu Pintilie.

Reprezentanţii Mercedes-Benz România estimează că segmentul cu cea mai mare creştere va fi cel de autovehicule comerciale uşoare de dimensiuni mari, din care face parte şi Sprinter: „Luând în considerare şi licitaţiile deja menţionate, estimăm o creştere de aproximativ 20% pentru acest segment“. Pentru segmentul de utilitare grele de peste 18 tone, creşterea cea mai mare va fi adusă şi în continuare de segmentul capetelor tractor pentru transport internaţional.

Luând în considerare cifrele de la începutul acestui an, Ovidiu Pintilie estimează o uşoară creştere pentru autove-hiculele de construcţii şi cele specializate: „Având în vedere totodată specificul acestui segment, ne raportăm în special la o creştere care poate fi ridicată la nivel procentual, plecând de la valori reduse, dar care va fi vizibilă mai puţin ca nu-măr total de unităţi, unde tendinţa de creştere nu-şi va menţine aceleaşi cote“.

În opinia lui Sigurd Wandel, managing director al Volvo Group Trucks România, principalul motiv pentru care vedem această creştere este nevoia de reînnoire a flotelor şi în anumite cazuri extinderea flotelor existente. Anul acesta Volvo Trucks România estimează o creştere a comenzilor pentru camioanele mărcii suedeze, însă momentan este prea devreme pentru a discuta despre un trend la nivel de piaţă totală.

Jorge Leuschner, CEO al MHS Truck & Bus, importatorul camioanelor MAN pe piaţa locală şi parte a Automobile Ba-varia Group, este de părere că piaţa a fost până anul trecut mult sub nivelul la care ar trebui să fie (în România sunt în-matriculate acum peste 66.000 de camioane de mare tonaj, iar vânzările din ultimii ani au avut o medie de 3-4.000 de unităţi vândute anual): „O piaţă normală ar fi de cel puţin 7-8.000 de camioane de peste 6 tone (aici discutăm despre înmatriculări, inclusiv camioane mai noi de trei luni). Ce este sub acest nivel este unul critic. Piaţa locală ar putea depăşi pragul de 7.000 de unităţi chiar anul acesta sau poate anul viitor. Dacă nu se întâmplă ceva neaşteptat, anul acesta vom avea o piaţă de peste 5.000 de camioane, iar noi vom livra 20% din acestea, adică cel puţin 1.000. Dar, având în vedere ritmul de la începutul acestui an, pot fi mai multe“.

Leuschner a mai lucrat în trecut inclusiv pentru Mercedes-Benz, dar şi în cadrul Ţiriac Holdings în România. MHS Truck & Bus este importatorul camioanelor MAN şi al autocarelor Neoplan pe piaţa locală, parte a grupului Automobile Bavaria, controlat de omul de afaceri Michael Schmidt. MHS Truck & Bus a ru-lat anul trecut afaceri de 86 milioane de euro, în creştere cu 34% faţă de 64,2 milioane de euro în 2013.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cu-cate-camioane-de-peste-6-tone-vandute-creste-o-economie-plus-24-in-primele-doua-luni-din-an-14132457
14132457
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.