Componentele unei industrii în creştere

Autor: Bogdan Alecu Postat la 09 septembrie 2015 752 afişări

Calificarea şi pregătirea inginerilor români alături de competitivitatea României se reflectă direct în salariile acestora. Industria automotive este una foarte competitivă când vine vorba de costuri.

„Din acest motiv, trebuie să fim foarte atenţi la structura de costuri şi la a o îmbunătăţi în permanenţă pentru a optimiza productivitatea companiei. Aceasta este aşteptarea clienţilor noştri. Desigur, nivelurile salariale joacă un rol important în acest context, dar acesta este un singur factor. Sunt însă mai multe criterii care de asemenea sunt importante cum ar fi disponibilitatea forţei de muncă, calificările angajaţilor şi infrastructura. România este o locaţie foarte atractivă luând toate aceste criterii în calcul“, a spus CEO‑ul grupului german. Piaţa locală a pierdut în 2008 o investiţie de peste un miliard de euro din partea Grupului Daimler, care a construit o uzină Mercedes-Benz în Ungaria, după ce a luat şi România în calcul, iar recent Jaguar-Land Rover nici măcar nu a analizat România pentru o uzină auto şi s-a dus direct către Slovacia, Polonia şi Ungaria, având în vedere că nici acum nu există un plan concret de autostradă care să traverseze Carpaţii.

Fiecare angajat nou al Hella are un plan de integrare ce se derulează pe o perioadă de trei până la şase luni, cu un mentor dedicat pentru a asigura înmagazinarea de cunoştinţe.

Colaborarea dintre Hella şi universităţile din România există încă din 2006. În Centrul Tehnic al Hella România, din Timişoara şi Craiova, există o legătură puternică cu Universitatea Politehnică Timişoara şi cu Universitatea din Craiova.

„Pe lângă investiţiile Hella realizate în infrastructura universităţii — două laboratoare dedicate şi complet echipate — colaborăm în diferite proiecte, concentrându‑ne pe acumularea de cunoştinţe a studenţilor şi pregătirea lor pentru nevoile industriei“, a subliniat CEO‑ul grupului german. Hella oferă burse şi programe de internship pentru studenţi în fiecare an, realizează cursuri pentru industria automotive cum ar fi Siguranţa în Automotive, organizează concursuri cu exemple practice, conduce laboratoare şi sponsorizează cei mai buni studenţi cu premii. Hella mai are centre de Cercetare şi Dezvoltare peste tot în lume, Europa, Asia şi America. Majoritatea proiectelor sunt conduse de echipe internaţionale şi este greu de imaginat un proiect derulat într-o singură locaţie astăzi. „Reuşita unui proiect complex este foarte mult influenţată ne nivelul de experienţă în fiecare locaţie implicată. Noi, ca parte a Grupului Hella, avem tot suportul altor locaţii pentru a fi în topul furnizorilor de componente din România. De asemenea, noi, din România, contribuim şi la dezvoltarea altor centre Hella şi la noi proiecte. Spre exemplu, noi am trimis experţi-cheie şi expaţi precum ingineri software şi manageri de proiecte din România către Statele Unite şi China. În acest fel realizăm o conexiune între centrele de cercetare şi dezvoltare ale companiei din întreaga lume, sporind competenţele şi asigurând o mai bună înţelegere interculturală la nivel de proiect“, a spus Rolf Breidenbach.

Astfel Hella urmează acelaşi model pe care şi Grupul Renault sau Continental le dezvoltă în România, prin „lansarea“ executivilor şi inginerilor români în industria auto la nivel mondial. În următorii trei ani grupul german are în plan în România extinderea celor trei divizii, Corporate Center, Electronice şi Aftermarket, pe toate nivelurile, de la producţie, dezvoltare şi administraţie, şi în acelaşi timp să extindă şi amprenta responsabilităţii – spre exemplu, cu produse inovative precum Sisteme de Management ale Bateriei pentru vehiculele electrice, după ce designul de produs este realizat cu ajutorul implicării masive a inginerilor din România.

„Pentru o mare parte dintre dispozitivele de comandă din compartimentul motor obiectivul nostru este ca inginerii să fie complet responsabili în termeni de dezvoltare şi de management de proiect, completând întreg ciclul de viaţă de la cercetare până la sfârşitul de viaţă al produsului“, subliniază executivul german modul cum inginerii români pot deveni mai buni în ceea ce fac.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/componentele-unei-industrii-in-crestere-14706020
14706020
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.