Cinci tineri din Baia Mare câştigă 20.000 de euro pentru că rezolvă problema pe care şoferii din România o urăsc

Autor: Ioana Matei Postat la 03 noiembrie 2014 26148 afişări

Cinci tineri din Baia Mare s-au inspirat dintr-o teză de licenţă şi au reinventat modul cum românii pot afla răspunsul la problema comună a celor mai mulţi dintre şoferi.

Cinci tineri din Baia Mare câştigă 20.000 de euro pentru că rezolvă problema pe care şoferii din România o urăsc

Au făcut un plan de locaţii când erau încă în Danemarca, iar primul service pus pe site era din Constanţa. ”Cea mai dificilă parte a fost găsirea, la început, a unui număr minim de service-uri care să dorească să se înscrie pe platformă, lucru care s-a schimbat după ce am reuşit să le aducem primii clienţi„, explică Cioltea.

În prezent, 210 service-uri sunt înscrise pe site-ul lor, din toate judeţele, cu excepţia Harghitei şi Covasnei, unde cererea pentru serviciul lor era aproape inexistentă. 70 dintre service-urile auto înscrise pe site sunt din zona Capitalei. ”Dacă proprietarii de maşini sunt pregătiţi să folosească acest sistem, la service-uri merge mai încet, din mai multe cauze: lipsa de personal, faptul că trebuie să investească în pregătirea oamenilor astfel încât angajaţii lor să fie activi în mediul online, dar, din momentul când au avut primii clienţi, şi-au dat seama că este importantă şi această zonă a pieţei„, spune Cioltea.

Unul dintre cele mai importante contracte este cel înregistrat cu reţeaua Bosch, care numără circa 90 de service-uri şi pe care i-au contactat după ce au observat că reprezentanţa daneză a companiei era prezentă pe site-ul din Danemarca de la care s-au inspirat ei.

Până în prezent, în jur de 1.350 de utilizatori au folosit platforma. ”Este sub 1% din potenţialul publicului nostru ţintă şi ne dorim ca până la sfârşitul anului să ajungem la 5.000.„ Şi-ar putea atinge obiectivele mai repede prin aplicaţia de mobil pe care se pregătesc să o lanseze şi care speră să le ridice numărul de utilizatori până la 20.000 anul viitor. Ţinând cont de profilul afacerii, mizează pe social media, unde se promovează prezentând exemplele pozitive ale celor care au folosit platforma.

Tinerii din Baia Mare şi-au propus ca în interval de trei ani să crească platforma până la nivelul în care să fie cunoscută de toţi proprietarii de maşini şi să se extindă apoi pe alte pieţe din Europa de Est, unde deja tatonează terenul discutând cu reprezentanţi ai mediului de afaceri de acolo. Platforma daneză, pe care au folosit-o drept model şi care are susţinerea unui fond de investiţii strain, s-a extins deja în vestul Europei cu cele circa 900 de service-uri auto din portofoliu - în Suedia, Germania şi Regatul Unit. În ceea ce priveşte inovaţia, Cioltea susţine demersul Business Magazin de a lansa un catalog dedicat acesteia şi crede că, pentru ca starea afacerilor din România să se îmbunătăţească, ar trebui să devină o prioritate pentru fiecare dintre ele.

”Am descoperit că inovaţia începe de la orice proces gândit dintr-o altă perspectivă, îţi oferă posibilitatea de a face erori fără să fii taxat, să nu faci totul simplu de la început ca să scapi de sarcina respectivă„, explică el. Aplaudă exemplul danezilor, care au creat un program prin care firmele care doresc să inoveze au acces la studenţi şi şi-ar dori să vadă acest lucru şi în ţară. ”Cel mai important lucru care s-ar putea întâmpla este conceperea de clustere care să permită întâlnirea dintre firme, deoarece schimbul de cunoştinţe este cel mai important, dar şi să poţi să te duci într-o şcoală, să iei feedback de acolo şi să îl transformi în ceva bun.„ A observat de când s-a întors în ţară că, deşi există câteva astfel de iniţiative mai ales în Capitală, acestea nu sunt foarte bine organizate, iar într-un oraş precum Baia Mare sunt aproape inexistente.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cinci-tineri-din-baia-mare-castiga-20-000-de-euro-pentru-ca-rezolva-problema-pe-care-soferii-din-romania-o-urasc-13482217
13482217
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.