Cele trei care vor cuceri vestul

Autor: Alecu Postat la 24 ianuarie 2012 36 afişări

Reflectoarele industriei auto mondiale cad anul acesta pe cei doi constructori prezenţi şi pe piaţa locală. Împreună, Ford şi Dacia vor produce în acest an peste 400.000 de autovehicule dintre care aproape 95% vor fi exportate în Europa de Vest. B-Max, Lodgy şi Logan 2 sunt principalele staruri ale premierelor din acest an.

Ford B-Max va avea un preţ cuprins între Fiesta şi Focus. Astfel, dealerii se aşteaptă ca B-Max să coste aproximativ 14.000 de euro. Spre comparaţie, Opel Meriva, MPV-ul de clasă mică lansat în 2010 şi principalul concurent al lui B-Max, are un preţ de pornire de 14.070 de euro, cu motorul de 1,4 litri pe benzină şi 100 CP.

Vânzările lui B-Max pe piaţa locală nu sunt aşteptate a depăşi anul acesta pragul de 100 de unităţi în condiţiile în care abia la jumatatea anului vor fi comunicate preţurile oficiale. Spre comparaţie, Opel a vândut 88 de MPV-uri Meriva, la nivelul primelor 11 ale anului trecut. În ceea ce priveşte producţia, uzina din Zaragoza a General Motors a produs în primele zece luni ale anului trecut 100.000 de automobile Opel Meriva. Astfel, Ford ar produce la Craiova anul acesta cel puţin 90.000 de unităţi din noul model.

Pe piaţa locală segmentul monovolumelor reprezintă mai puţin de 2% din piaţa autoturismelor, în timp ce în Europa de Vest cota acestora se apropie de 10%, occidentalii preferând monovolumele şi breakurile în detrimentul SUV-urilor datorită spaţiului oferit, dar şi a consumului mai scăzut de combustibil. Potrivit presei marocane care citează surse din cadrul Reanult, anul viitor se vor produce aproximativ 90.000 de unităţi din noul Lodgy, pentru ca ulterior să se ajungă la un volum de 170.000 de unităţi. Lodgy face parte din gama entry şi în mod evident are în comun o serie de piese cu modelele produse la Mioveni. În consecinţă, există componente fabricate în România, de către Dacia sau de către furnizori externi care vor fi livrate în Maroc pentru a susţine producţia noului model. Din acest punct de vedere, lansarea lui Lodgy va genera activitate în plus pentru Dacia, care va fabrica şi va expedia anumite componente către uzina din Tanger.

La fel ca şi în anii anteriori, principala piaţă a Dacia s-a menţinut Europa de Vest, exporturile reprezentând peste 90% din producţia de la Mioveni, în condiţiile în care piaţa locală ramâne pe locul trei ca vânzări după Franţa şi Germania. Vânzările mărcii Dacia au scăzut anul trecut cu 1,5% la nivel mondial, inclusiv România, la aproape 343.200 de autovehicule, în valoare totală de peste 4,1 miliarde de euro, conform calculelor BUSINESS Magazin. Din top zece pieţe ale Dacia din punctul de vedere al vânzărilor, pe şapte dintre acestea s-au înregistrat creşteri între 4% şi 29%, cea mai mare creştere fiind punctată în Belgia. Principala piaţă a Dacia a rămas în continuare Franţa, cu aproape 94.300 de maşini vândute în scădere cu 14% faţă de anul anterior, urmată de Germania cu 43.500, în creştere cu 7%.În România, Dacia a comercializat anul trecut aproape 31.000 de autovehicule, în scădere cu aproape 13 procente faţă de anul anterior, în condiţiile în care constructorul nu a lansat niciun model nou. Astfel, cota de piaţă a constructorului a ajuns la 29%, faţă de 31% la nivelul anului 2010.

"Avem ambiţii puternice pentru 2012. Vrem o creştere a numărului unităţilor vândute, iar Lodgy vine să extindă gama, nu să înlocuiească un model existent. La acestea se adaugă şi creşterea pieţei totale la care sperăm. Duster nu şi-a atins încă maturitatea comercială, încă există loc de creştere şi vizăm acum clienţii de flote", a spus Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, companie care deţine controlul vânzărilor modelelor Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa locală. Compania a fost creată anul trecut pe bazele Renault-Nissan România adăugând şi partea de vânzări a Dacia în condiţiile în care modelul Lodgy va fi produs în Maroc şi implicit importat pe piaţa locală.

În contextul în care Italia s-a apropiat anul trecut la mai puţin de 5.000 de unităţi de România în topul vânzărilor Dacia, faţă de o diferenţă de aproape 15.000 de maşini în 2010, piaţa locală ar putea pierde chiar şi poziţia a treia în faţa unei ţări vest-europene. Acest lucru ar veni în condiţiile în care în 2012 principala noutate a constructorului va fi Lodgy, un model lansat pe segmentul monovolumelor, cu vânzări ridicate în Vest.

"Pe termen scurt trebuie să vedem întâi nivelul de creştere a pieţei atât la nivel european, cât şi în România. Este greu de răspuns dacă în Italia s-ar putea vinde mai multe maşini Dacia decât în România. Dacă ne uităm la numărul de locuitori, ar fi posibil. Dacia a devenit o marcă de anvergură europeană. În România trebuie să ţinem cont că avem un parc auto învechit şi un grad de motorizare scăzut, ceea ce încurajează creşterea pieţei auto", a subliniat şeful direcţiei comerciale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
transporturi,
ford,
dacia,
lodgy,
b-max
/analize/transporturi/cele-trei-care-vor-cuceri-vestul-9169527
9169527
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.