Cele 72 care vor schimba piaţa. Ce noi modele vor apărea în 2013

Autor: Bogdan Alecu Postat la 18 ianuarie 2013 74 afişări

Piaţa auto din 2013 se anunţă una cel puţin la fel de grea precum cea din 2012. În acest context, toate mărcile auto pregătesc noi modele pentru a contracara scăderea sau măcar pentrua creşte în cotă de piaţă.

Tot pe segmentul de lux Porsche a anunţat oficial deja două premiere pentru 2013 care ar putea majora vânzările mărcii în acest an peste cele din 2007."Pentru anul acesta avem un target de vânzări de peste 150 de unităţi, faţă de 138 de unităţi în 2012, al doilea an ca volum după 2007, anul acesta fiind anunţate lansările modelelor Cayenne S Diesel şi Cayman", a spus Adrian Pascu, brand manager Porsche în cadrul Porsche Inter Auto.

În acest an Honda lansează o nouă motorizare diesel de 1,6 litri şi 120 CP care se va regăsi atât pe noul Civic cu cinci uşi, cât şi pe SUV-ul CR-V, ambele lansate anul trecut, motorizare care va duce vânzările celor două la peste 600 de unităţi. "Sperăm la o creştere de până la 50% pentru volumul cumulat al acestor modele, cu ajutorul noii motorizări care ne va poziţiona ca o ofertă atractivă inclusiv pentru clienţii persoană juridică cu flote mici", a spus Florin Niţă, business planner manager în cadrul Honda Trading România. În ceea ce priveşte rezultatele pe 2013, Honda vizează o cotă de piaţă de 1%.

Tot o cotă de 1% doreşte şi Mazda, constructorul nipon care înainte de criză avea în plan înfiinţarea unei companii naţionale de vânzări pe piaţa locală, dar volumele în scădere au menţinut piaţa românească în "sfera" de influenţă a reprezentanţei din Austria.

"Noile modele oferă, aşa cum este şi firesc, pe lângă un nou design şi un pachet atractiv de dotări, confort, siguranţă, economie de combustibil şi nivel scăzut de emisii. Acestea au un cuvânt de spus pe piaţa locală în rândul cumpărătorilor care caută mai mult decât un mijloc de deplasare. În ceea ce priveşte sprijinul venit din partea autorităţilor, contează foarte mult forma acestuia, fie vorbim de felul cum va arăta programul "Rabla", fie de taxa de poluare", a spus Dragoş Grapinoiu, marketing manager Mazda pentru România. Mazda estimează că în acest an va ajunge la 1% cotă de piaţă pe segmentul autoturismelor de import.

După ce la sfârşitul anului trecut Volkswagen a lansat pe piaţa locală cea de-a şaptea generaţie a Golf, anul acesta vor fi lansate noi versiuni ale acestuia. Noul Golf Variant va folosi platforma MQB, la fel ca şi Golf şi va fi fabricat în Germania, faţă de generaţia precedentă care este asamblată în Mexic. "Prin îmbunătăţirile de produs, structura de preţ similară cu a noului Golf şi scurtarea termenului de livrare vrem să obţinem cel puţin 25% din segment, ca în cazul modelului Golf în segmentul compactelor hatchback", a spus Bogdan Florea, brand manager Volkswagen autoturisme.

În 2012 Volkswagen, chiar

şi în scădere cu aproape 11%, şi-a menţinut poziţia de cea mai bine vândută marcă de import cu aproape 8.000 de unităţi şi 11% cotă de piaţă, cel mai ridicat nivel atins până acum de constructorul german. "În 2013 vrem să rămânem prima marcă de import şi să creştem cota de piaţă până la 12%, echivalentul a 8.400 de maşini, în cazul în care piaţa rămâne la acelaşi nivel", a subliniat Florea.

O creştere estimează şi Renault datorită noului Clio, model lansat în a doua jumătate a anului trecut, acesta fiind şi unul dintre cele mai bine vândute modele ale constructorului francez. "Economia traversează un context defavorabil care a afectat puternic sectorul auto. Pentru 2013 Renault ţinteşte cu noul Clio un loc pe podium în segmentul său pentru modelele de import, iar global ne aşteptăm să atingem cel puţin acelaşi nivel de performanţă ca în 2012", a spus Dora Pasăre, brand manager al Renault.

Pe segmentul automobilelor mai accesibile Chevrolet a pregătit pentru 2013 versiunea restilizată a lui Spark, dar şi un nou SUV. "În prezent gama Chevrolet destinată pieţei europene cuprinde modele care acoperă peste 60% din segmente, iar noile modele pe care pe care le vom lansa vin să întărească poziţia acestora în segmentele lor, în cazul Spark, iar în cazul lansării Trax dorim să acoperim un segment foarte dinamic în prezent, şi anume cel al SUV-urilor de mici dimensiuni", a spus Cătălin Manta, country manager al Chevrolet România.

Oficialii Dacia nu au anunţat niciun nou model pentru 2013. Cu toate acestea, în piaţă deja circulă mai multe zvonuri cu privire la prezentarea lui Duster facelift în martie la Geneva, dar şi despre lansarea versiunilor break şi pick-up ale noului Logan.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cotă de piaţă,
masini,
modele
/analize/transporturi/cele-72-care-vor-schimba-piata-ce-noi-modele-vor-aparea-in-2013-10487778
10487778
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.