Cel mai mare jucător local din segmentul echipamentelor aftermarket va deveni furnizor Renault

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 mai 2015 679 afişări

Cel mai mare jucător de pe piaţa de accesorii electronice auto a făcut un prim pas în industria furnizorilor auto la nivel mondial. A început cu Dacia şi de anul acesta va livra inclusiv pentru Renault, direct în Franţa.

Cel mai mare jucător local din segmentul echipamentelor aftermarket va deveni furnizor Renault

Falcon lucrează cu zece ingineri de software (în total cu 12 oameni implicaţi în aceste proiecte), alături de care face multe drumuri către China, unde se realizează producţia, şi către Franţa, unde a fost aprobat proiectul.

Iniţial, departamentul de R&D a fost creat în cadrul Falcon pentru a dezvolta software personalizat pentru maşinile euro-pene, dar şi pentru echipamente din Statele Unite şi Canada. Printre acestea s-a numărat şi sistemul de detecţie radar Co-bra, al unui producător american. „Am realizat în urmă cu trei ani inclusiv un încărcător smart pentru maşină pentru telefoan-ele cu Android, care automat seta telefonul atunci când maşina era în mişcare, dar următoarele versiuni de Android nu au mai suportat această funcţie. După acesta a urmat un program care se instala pe telefon, iar uşa de la garaj se deschidea automat atunci când telefonul se apropia de senzor.“ Următorul proiect este cel al sistemelor de alarmă prin satelit, care vor comunica şi informaţii legate de localizarea maşinii.

Aproape un sfert din cifra de afaceri a Falcon Electronics din acest an va fi generată de echipamentele livrate către Dacia şi Renault, adică cel puţin 1,25 de milioane de euro, dintr-un total de business de 5,5 milioane de euro estimat pentru acest an. „Veniturile vor fi influenţate şi de vânzările modelor Renault Espace şi Kadjar, mai ales în Marea Britanie unde se dau discounturi de către asigurători dacă maşina dispune de sistem de alarmă“, a subliniat Cuţui.

Următorul pas al Falcon Electronics îl reprezintă extinderea departamentului de ingineri de software care să conceapă vii-toarele programe pentru noile echipamente: „Piaţa software este una cu oameni buni greu de găsit şi cu multe oportunităţi. Noi vrem să atragem oameni buni prin mediul de lucru şi prin proiectele interesante. Spre deosebire de o multinaţională, la noi inginerii au acces la tot proiectul, pot avea propriile iniţiative şi pot oferi feedback şi avea satisfacţia unui proiect realizat cap-coadă“.

În opinia sa, industria software dezvoltată puternic în ultimii ani este una din marile victorii ale politicii guvernamentale ce a pornit de la reducerea impozitelor pentru inginerii de soft, astfel încât aceştia nu au mai plecat din ţară. Astfel, dacă în China cei care lucrează în fabrici sunt plătiţi cu salarii mici, în vest şi inclusiv în România cei care dezvoltă echipamentele obţin venituri mult mai mari datorită muncii cu valoare adăugată mai mare.

În prezent, IT-iştii sunt printre cel mai bine plătiţi salariaţi din economie, alături de cei care lucrează în industria de petrol şi gaze, de cei din companiile care fabrică produse din tutun sau cei care au fost recrutaţi de instituţiile de creditare. În luna februarie a acestui an (pentru care Institutul Naţional de Statistică - INS - a publicat cele mai recente date) salariul mediu net al IT-iştilor era de peste 4.160 de lei pe lună (circa 930 de euro), adică de 2,4 ori mai mare decât salariul mediu înregistrat la nivelul întregii economii. Avantajul că IT-iştii au rămas în ţară se completează numai bine cu faptul că mari companii cu de-partamente de R&D se dezvoltă în România şi că piaţa locală poate livra şi produse cu valoare adăugată, nu numai oameni pregătiţi să le dezvolte.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cel-mai-mare-jucator-local-din-segmentul-echipamentelor-aftermarket-va-deveni-furnizor-renault-14255264
14255264
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.