Cel mai mare importator de maşini din România continuă extinderea reţelei

Autor: Bogdan Alecu Postat la 09 februarie 2016 1442 afişări

Cel mai mare importator de maşini din România continuă extinderea reţelei

Dintre cele patru mărci reprezentate de Porsche România, cea mai mare creştere a fost înregistrată anul trecut de Seat, de 24%, urmată de Skoda cu 14%, Audi 12% şi VW cu 9%. Pe de altă parte, raportat la anul de referinţă 2007, doar Audi a recuperat cea mai mare parte din decalaj, având o scădere de doar 20% faţă de nivelul atins la acea vreme, în timp ce vânzările Seat au scăzut cu 63%, cele ale Skoda cu 61%, iar cele ale VW cu 58%.

Piaţă auto se află într-un proces de revenire, anul 2014 fiind primul an de creştere după 6 ani în care piaţa a scăzut continuu. Pentru anul 2016 ne aşteptăm la o consolidare a pieţei auto, printr-o uşoară creştere a volumelor raportat la anul 2015 şi cote de piaţă constante. „Pentru anul 2016 ne aşteptăm la o consolidare a pieţei auto, printr-o uşoară creştere a volumelor raportat la anul 2015 şi cote de piaţă constante. Anul acesta estimăm o piaţă de 105.000 de autoturisme şi 13.000 de autovehicule comerciale. Cu mărcile din portofoliul nostru, ne propunem atingerea plafonului de 27.000 de maşini din piaţă totală pe anul 2016“, a subliniat Brent Valmar.

Vânzările mărcilor grupului Volkswagen nu au fost influenţate pe piaţa locală de scandalul emisiilor declanşat în toamna anului trecut, pe măsură ce numărul maşinilor livrate în a doua jumătate a anului a crescut mai repede decât în primul semestru. „Rezultatele grupului VW anul trecut au fost în creştere. Ne-am îndeplinit obiectivele şi avem un optimism moderat pentru anul acesta. În ceea ce priveşte toate discuţiile legate de problematica diesel, există în derulare două investigaţii, una internă şi una externă la Volkswagen“, a spus Brent Valmar, care mai deţine şi funcţa de vicepreşedinte al APIA.

VW a fost în continuare cea mai bine vândută marcă pe importul de autoturisme, cu un avans de 13% la 9.800 de unităţi, urmat de Skoda cu aproape 8.900 de maşini livrate, în creştere cu 14%. În plus, Volkswagen este singura marcă de import cu o cotă de piaţă de două cifre, în acest caz, de 10% în 2015. Spre comparaţie, în primele nouă luni ale anului trecut, livrările mărcii creşteau cu 9% raportat la perioada similară a anului trecut. Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa şi din lume, care a fost subiectul unui amplu scandal început în toamna anului trecut pe tema „trucării“ emisiilor de noxe pentru motoarele EA189, a început să lucreze din ianuarie la actualizarea softurilor de pe modelele afectate, potrivit unui anunţ făcut de grup.

Primele modele rechemate pentru schimbarea softului au fost cele cu motoare de 2,0 litri, în următoarele luni fiind programate motoarele cu capacităţi de 1,2 şi 1,6 litri, măsurile tehnice luate de Volkswagen fiind prezentate încă din luna decembrie Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat (KBA). În Europa, numărul autoturismelor Volkswagen afectate este de 8,5 milioane de unităţi, în timp ce la nivel mondial cifra ajunge la 11 milioane.

Procesul de actualizare a softului pentru modelele menţionate mai sus are loc pe mai multe grupe, modelele afectate fiind împărţite. Planul este ca, după ce KBA verifică şi confirmă măsurile propuse de Volkswagen, clienţii să fie contactaţi şi informaţi în privinţa rechemării. Ulterior, aceştia vor fi anunţaţi printr-o a doua scrisoare că pot stabili o programare cu un partener Volkswagen pentru a fi actualizat softul. Acest proces urmează să se desfăşoare pe întreaga perioada a anului 2016.

Actualizarea de soft este planificată pentru motoarele EA189 de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri. Timpul alocat manoperei va fi de sub o jumătate de oră, iar la motorul de 1,6 litri va fi montat adiţional un dispozitiv de rectificare a fluxului în conducta de admisie, timpul de lucru estimat inclusiv pentru actualizarea de soft fiind mai mic de 45 de minute.“ Rechemarea a început cu motorul 2,0 TDI de la Volkswagen Amarok, care, după instalarea noului soft de comandă a motorului, respectă limitele solicitate pentru a îndeplini cerinţele normei de poluare Euro 5“, se arată în anunţul făcut de Volkswagen.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cel-mai-mare-importator-de-masini-din-romania-continua-extinderea-retelei-15050227
15050227
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.