Ce sefi a schimbat criza pietei auto

Postat la 20 octombrie 2009 239 afişări

Titlul nu se refera la vanzarile de masini, lovite puternic de scaderea consumului, ci la miscarile de la varful importatorilor si dealerilor, care au ajuns sa schimbe chiar si de doua ori pe an directorul general.

De ce a fost nevoie de atat de multe schimbari intr-un timp atat de scurt? Breschan ofera un raspuns indirect. "Dorim sa redevenim cea mai bine vanduta marca premium si ne vom extinde reteaua atat prin Automobile Bavaria (fostul importator, o companie detinuta de omul de afaceri Michael Schmidt, care detine peste 90% din dealeri - n.red.), cat si prin noi parteneri. Spre deosebire de alte tari din Europa, in Romania avem mai multa nevoie de service-uri decat de showroomuri, deoarece s-au importat foarte multe automobile second-hand BMW, care acum trebuie intretinute". Fostul director la BMW in Romania, Bernd John, a devenit membru in consiliul de administratie al celei mai mari retele de dealeri BMW din Germania, relocarea in alte tari fiind la baza plecarii celor mai multi dintre expatii din industria auto locala din acest an.

Este si cazul lui Jacques Daniel, unul dintre cei mai longevivi manageri din cadrul Renault Romania. Fostul director comercial pentru marcile Dacia, Renault si Nissan a devenit din primavara vicepresedinte in cadrul Renault, pentru piese de schimb si accesorii. Locul lui a fost luat de un alt francez, Fabrice Cambolive, care a fost anterior responsabil printre altele, de cresterea vanzarilor de Dacia Logan in Germania, o piata prea putin atrasa de marcile frantuzesti. Schimbarile din cadrul Renault l-au vizat si pe presedintele Dacia, Christan Estève, care a devenit anul acesta director al regiunii Rusia, zona nou-creata in organigrama grupului francez.

Desi pare ca toti managerii expati au fost inlocuiti de alti expati, exista si exceptii. Alfred Suter, cel care a condus General Motors Romania timp de trei ani si jumatate, perioada in care vanzarile Chevrolet si Opel s-au dublat, a fost inlocuit de la inceputul anului de romanul Constantin Avromescu, care lucreaza de aproape sapte ani in cadrul companiei. Schimbarile de management de la General Motors Romania au adus pe langa promovarea primului roman intr-o pozitie de top a unei filiale locale a unui mare producator de masini si numirea altui roman in managementul regional. Cristian Oltean, care anterior a detinut functia de director de vanzari pentru Opel in Romania a devenit director regional pentru marca Chevrolet.

O masura similara fusese anuntata si de Toyota, care l-a avansat de la sfarsitul anului trecut pe romanul Mihai Bordeanu, din functia de director comercial in cadrul Toyota Romania in cea de director regional al marcii de lux Lexus. Atentia tot mai mare pe care o primesc managerii romani din industria auto este considerata normala de analistii pietei, precum Marius Carp, pe fondul cresterii presiunii asupra costurilor in conditiile in care industria auto a resimtit din plin criza economica.

"Companiile straine din Romania au adus la conducere expati in prima faza, dar ei sunt mai scumpi decat managerii romani deoarece implica si cheltuieli suplimentare legate de cazare", argumenteaza Marius Carp, analist al pietei auto. El merge mai departe cu rationamentul, anticipand ca tendinta de promovare a romanilor in functii de conducere in cadrul altor divizii din strainatate ale producatorilor auto este abia la inceput.

Ar fi, probabil, cea mai buna veste din acest an pentru o industrie care a ajuns luna trecuta sa inregistreze vanzari cu 75% mai mici. Numai ca exportul de manageri nu va compensa nici pe departe dezastrul din bilanturile contabile.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/ce-sefi-a-schimbat-criza-pietei-auto-4998782
4998782
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.