Ce şanse de însănătoşire are TAROM dacă se privatizează

Autor: Razvan Muresan Postat la 04 noiembrie 2011 106 afişări

Vânzarea a 20% din acţiunile TAROM şi introducerea managementului privat începând cu 2012 vor să vindece transportatorul aerian român. E cineva interesat de compania care a pierdut 150 de milioane de euro în ultimii trei ani?

Potrivit Planespotters.net, cea mai mare parte a aeronavelor Boeing, pe care se mizase iniţial, au fost cumpărate în anii 1993-1994 şi 2001-2003, însă fără vreun motiv fezabil pentru evoluţia businessului, în 2006 a început achiziţia aeronavelor Airbus. Reînnoirea flotei durează însă ani buni, de aceea cea a TAROM e o moştenire grea pe care viitorul management va trebui s-o gestioneze, la fel şi păstrarea sau închiderea centrului de mentenanţă a cărui existenţă nu se justifică, dat fiind numărul mic de aeronave al companiei.

"Orice nou acţionar e binevenit pentru că va duce la transparenţă mai mare şi eficienţă crescută. Toată lumea are de câştigat de aici", conchide Răzvan Paşol, directorul Intercapital Invest. Oricum, interesul pentru cumpărarea TAROM nu are cum să fie prea ridicat, întrucât Bucureştiul a pierdut mult teren în ultimii ani în faţa huburilor regionale din Europa Centrală şi de Sud-Est - Budapesta, Praga, Viena, Istanbul şi, mai nou, Varşovia, care câştigă anual milioane de pasageri pe seama zborurilor de lung curier la care românii au renunţat.

"Autorităţile nu au făcut suficiente progrese în ce priveşte reforma în companiile de stat, care sunt ca o minge de plumb ce trage economia în jos", spunea de curând Jeffrey Franks, şeful misiunii FMI în România. Şi TAROM e o minge de plumb, iar managementul şi acţionarii privaţi vor descoperi în culisele companiei răni poate mai greu de tratat decât cele văzute în bilanţul de pe hârtie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/ce-sanse-de-insanatosire-are-tarom-daca-se-privatizeaza-8921416
8921416
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.