Ce maşini sunt implicate cel mai des în accidente rutiere

Postat la 25 decembrie 2012 962 afişări

Lipsa de experienţă a şoferilor şi automobilele puternice reprezintă de cele mai multe ori “reţeta perfectă” a accidentelor rutiere grave. Aşa se face că mărcile premium sau sport, cunoscute pentru motoarele puternice, se regăsesc în topul automobilelor implicate în incidente rutiere grave.

"Nu marca este problema în acest caz, ci şi <povestea> carnetului de conducere obţinut prea uşor. Aspiraţional, Mercedes-Benz şi BMW sunt cele mai dorite maşini şi din păcate mulţi <se aruncă> să-şi cumpere cea mai puternică versiune pe care şi-o pot permite. În acelaşi timp, un automobil cu trac-ţiune spate este mai greu de controlat într-o situaţie-limită decât unul cu tracţiune faţă. Din păcate pentru cele două mărci germane, ele sunt singurele prezente în număr mare în România şi implicit <expuse> acestor studii", a spus Tudor Bratu, redactorul-şef al revistei ProMotor. El a subliniat că şcoala de şoferi şi implicit examenul auto ar trebui să pregătească viitorul şofer pentru toate tipurile de autoturisme, nu doar pentru un model Dacia. Maşinile sport sunt puternice şi rapide, iar pe mâinile unor şoferi lipsiţi de experienţă devin adevărate arme mortale.

Topul numărului de automobile dintr-o marcă implicate în accidente grave de circulaţie (nu vinovate pentru producerea accidentului) este similar cu cel al numărului de maşini ale mărcii respective care se regăsesc în parcul auto naţional. Spre exemplu, Dacia deţine o cotă de 23% din accidentele grave ce au avut loc în primele nouă luni ale anului trecut şi 22% din total parc auto în acelaşi interval de timp. În acelaşi timp, doar un automobil Dacia dintr-o mie înmatriculate în România a fost implicat într-un accident în primele nouă luni ale anului trecut, faţă de şase dintr-o mie în cazul Mercedes-Benz sau trei în cel al BMW şi Daewoo.

"Având în vedere că aceste mărci reprezintă cele mai numeroase tipuri de autovehicule înmatriculate în România, pentru informarea corectă şi evitarea afectării imaginii firmelor producătoare, considerăm că datele trebuie prezentate în corelare cu cele existente în evidenţa Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor", a spus Lucian Diniţă, comisar-şef de poliţie, director al Inspectoratului General al Poliţiei Române, Direcţia Rutieră.

În anul 2010 s-au înregistrat 9.225 de accidente grave de circulaţie, în scădere cu 10% faţă de anul anterior. Tendinţa descrescătoare nu a continuat însă şi în 2011, când numărul accidentelor grave de circulaţie a crescut cu 61 de incidente, până la 6.749.

Companiile de asigurări taxează suplimentar maşinile cu motoare mari în cazul asigurării obligatorii de tip RCA, aceasta fiind calculată în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, dar sunt luate în calcul şi elemente precum puterea motorului, daunele provocate anterior şi marca automobilului (la companii de asigurări precum Ardaf, Generali sau Groupama). În cazul asigurărilor de tip CASCO, acestea sunt calculate, în general, în funcţie de valoarea maşinii, marcă, model şi kilometraj. "Preţul unei poliţe RCA poate varia chiar şi de la simplu la dublu în funcţie de vârsta şi experienţa şoferului. Un conducător auto de 19 ani plăteşte mai mult decât unul de 47 de ani şi permis de 29 de ani deoarece acesta nu are experienţa necesară de a evita multe dintre posibilele accidente", a spus Stoicescu.

Mai mult, specialiştii în domeniu susţin inclusiv crearea unui cazier al şoferului deoarece există multe cazuri în care tinerii conduc respectând toate regulile de circulaţie, iar cei mai în vârstă conduc mai agresiv. Nu de puţine ori se poate observa în trafic cum părinţii îşi lasă copiii de sub 12 ani să stea pe locul din dreapta faţă sau la mijlocul banchetei spate fără centură de siguranţă sau scaun special, ceea ce le pune viaţa în pericol.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
accidente,
experienta,
soferi
/analize/transporturi/ce-masini-sunt-implicate-cel-mai-des-in-accidente-rutiere-10410988
10410988
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.