Ce maşini se fură cel mai des în România şi cine câştigă de pe urma şoferilor precauţi

Autor: Bogdan Alecu Postat la 12 septembrie 2012 307 afişări

Maşina reprezintă, după casă, cel de-al doilea bun de valoare deţinut de cineva. De multe ori românii au demonstrat că o maşină este chiar mai importantă, angajându-se la credite de până la opt-zece ani pentru un automobil. Dar ce se întâmplă când maşina dispare din parcare?

Piaţa echipamentelor de securitate a scăzut în ultimii doi ani, evoluţia descendentă fiind generată atât de scăderea numărului de maşini noi vândute, cât şi de scăderea gradului de utilizare a celor din piaţă. "Falcon şi-a consolidat poziţia pe această piaţă, în 2011 înregistrând o creştere a vânzărilor de 10% faţă de 2010, iar anul acesta vânzările situându-se la acelaşi nivel ca anul trecut", a spus Diţu.

Potrivit oficialilor Falcon, clienţii se orientează în general către soluţiile digitale şi cele cu dublă comunicare - pager, acestea din urmă deţinând circa o treime din totalul cifrei de afaceri pe această categorie.

Preţul mediu pentru un sistem de securitate este de circa 600 de lei în cazul Falcon, fără a lua în calcul manopera, iar preţul mediu cu tot cu accesorii ajunge la 700 lei, în timp ce preţul mediu al unui sistem de securitate în piaţă este de circa 350-400 de lei, potrivit Falcon.

În ceea ce priveşte elementele de siguraţă suplimentare, circa o treime din clienţi optează pentru elemente ca senzor pentru geam spart, care "aude" când se dezintegrează sticla, sau un alt senzor care declanşează închiderea automată a geamurilor când este încuiată maşina. "Piaţa alarmelor va urma în acest an evoluţia vânzărilor de autoturisme noi şi din import", apreciază oficialii Falcon Electronics.

Cum a evoluat piaţa auto locală? Vânzările de autovehicule au pierdut 20% din volum în primele şapte luni ale acestui an, faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), ajungând la 50.000 de unităţi.

Mai mult, la nivelul lunii iulie s-a înregistrat şi cea mai puternică scădere din acest an pe segmentul autoturismelor, de aproape 40%, la 5.600 de maşini, faţă de peste 9.000 în iulie 2011. Printre factorii care au afectat piaţa în ultimele luni se numără fluctuaţia cursului de schimb, care a determinat mulţi clienţi să amâne decizia de achiziţie, dar şi îngheţarea fondurilor europene. Au existat dealeri auto unde s-au comandat maşini care urmau să fie achiziţionate cu bani europeni, dar care nu s-au mai livrat.

În condiţiile în care până la finalul acestui an se va menţine aceeaşi tendinţă, vânzările de autovehicule nu vor trece de 84.000 de unităţi, adică se va atinge un volum similar cu cel din 2000. Declinul puternic vine şi în contextul în care în acest an programul "Rabla" din acest an a ajuns momentan la 45.000 de tichete dintr-un total de 60.000, în timp ce anul trecut au fost eliberate 120.000 de vouchere cu o valoare nominală de 900 de euro.

În primele şapte luni s-au înmatriculat de 2,3 ori mai multe maşini second-hand decât noi - 40.000 de autoturisme noi şi circa 90.000 la mâna a doua importate. În timp ce importurile de maşini second-hand au crescut cu aproape 80% în primele şapte luni, vânzările de maşini noi au scăzut în acelaşi interval cu aproape 20% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.

În acest context, dealerii şi importatorii auto din piaţă se confruntă cu o scădere de vânzări şi implicit a cifrei de afaceri, fapt ce face, în opinia oficialilor asociaţiei, ca pentru menţinerea unei profitabilităţi minime aceştia să recurgă la restructurări ale costurilor operaţionale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
masini,
transporturi
/analize/transporturi/ce-masini-se-fura-cel-mai-des-in-romania-si-cine-castiga-de-pe-urma-soferilor-precauti-10051918
10051918
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.