Cayenne eclipsează modelul 911, maşina Porsche care împlineşte 50 de ani
La 50 de ani de la lansarea modelului care a revoluţionat industria auto de după al doilea război mondial, Porsche 911 mai înseamnă astăzi mai puţin de o cincime din vânzările grupului la nivel mondial, fiind eclipsat de mai marele SUV Cayenne, iubit mai ales de clienţii din România. Va mai prinde 911 aniversarea cu numărul 100?
Segmentul SUV este principalul motor de creştere a industriei auto în 2013, nota pe prima pagină săptămâna trecută cotidianul Wall Street Journal. Marii producători au prezentat la salonul auto de la Frankfurt maşini menite să ţintească potenţiali clienţi dispuşi să plătească pentru segmentul premium, de la Shanghai până la San Jose. Trăsătura comună o noilor generaţii de SUV-uri este aceea de „a face clientul să stea sus, într-o poziţie de comandă, unde să se simtă superior„, spunea vicepreşedintele Ford Motor Co., compania fiind cea care a condus explozia SUV-urilor din Statele Unite ale Americii din anii ’90, prin modelele Explorer şi Expedition. Ideea acestui segment de autovehicule a pornit tocmai de peste ocean, unde Jeep-urile din Al Doilea Război Mondial au invadat autostrăzile americane pentru următorii 50 de ani.
La fel ca în România, unde SUV-urile sunt cumpărate mai ales pentru un plus de imagine şi siguranţă, şi alte state ale lumii manifestă comportamente similare. Wu Jian, un profesor chinez de 29 de ani din Jiangsu, spunea pentru Wall Street Journal că şi-ar cumpăra un Peugeot 3008 SUV de 30.000 de dolari. Explicaţia: „Şoselele din China devin din ce în ce mai aglomerate. Priveliştea e alta când conduci o maşină înaltă. Când cumperi un autovehicul siguranţa e mult mai importantă decât consumul de combustibil„. În Europa, unde piaţa încă tuşeşte, vânzările de SUV-uri au crescut cu 6,7% în fiecare an, în perioada 2007-2013, şi va ajunge în acest an la 2,8 milioane de vehicule, potrivit datelor firmei de consultanţă AlixPartners. Chiar şi Jaguar, brandul britanic care a lăsat afacerea SUV-urilor rudelor de la Land Rover, plănuieşte să reintre pe această piaţă, în urmărirea Porsche AG şi a brandului Maserati al Fiat SpA.
Nemţii s-au confruntat aşadar în ultimii ani cu explozia Cayenne, extrem de importantă pentru stabilitatea businessului, iar tendinţele arată că decalajul între 911 şi SUV-ul Porsche va creşte în anii următori. Grupul încă pariază pe clasicul 911, dat fiind că au lansat la Frankfurt modelul 911 Turbo S, a cărui producţie va începe din toamnă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro