Brand managerul Renault în România a preluat conducerea Nissan şi vrea să poziţioneze brandul japonez pe nişa câştigătoare

Autor: Bogdan Alecu Postat la 27 noiembrie 2014 853 afişări

Dora Pasăre a preluat conducerea mărcii Nissan în toamna acestui an, după aproape nouă ani în care a fost brand manager al Renault. Acum provocarea o reprezintă creşterea vânzărilor unei mărci cu potenţial nu pe modelele de volum, ci pe cele de nişă, precum crossoverele.

Pe de altă parte, Nissan a revenit anul acesta în segmentul compact „normal”, după o pauză de mai bine de opt ani, cu noul Pulsar, un nou model ce va concura, din nou, cu VW Golf sau Ford Focus, aşa cum făcea Almera în deceniul trecut. Noul Pulsar vine luna aceasta şi comenzile s-au deschis din noiembrie. „Nu ne poziţionăm faţă de Golf, dar reprezintă o alternativă. Segmentul C este orientat către partea de persoane juridice. Nu avem un target pentru el. În top cinci va fi greu să intre deoarece acolo sunt modele consacrate şi este un brand nou. Dincolo de anul viitor putem vorbi de top cinci. Segmentul compact reprezintă o piaţă dominată de patru-cinci mărci foarte puternice. Zona de interes pentru noi rămân crossoverele precum Juke, Qashqai şi X-Trail”, a spus Dora Pasăre.

Una dintre măsurile care au susţinut creşterea Nissan din acest an este şi evoluţia programului Rabla, prin care s-au vândut de aproape două ori mai multe maşini faţă de anul trecut. „Anul trecut eram la 0,8% din program şi acum la 1,6%, ceea ce a atras şi o creştere a ponderii persoanelor fizice în portofoliu. Au cumpărat în primul rând noul Qashqai, Juke şi Micra, care şi-a triplat cota de piaţă. Astfel, cota persoanelor fizice a crescut la 20% şi 80% pentru cele juridice. Anul trecut era un procent şi mai mic pentru persoanele fizice.

Avem şi vânzări de flote mari, de peste cinci-zece maşini, în special pentru Qashqai şi Navara”, a subliniat Dora Pasăre. Un program de tip Prima Maşină este foarte bine venit în această perioadă, este de părere directorul de marcă al Nissan, în condiţiile în care acesta vine cu o finanţare mai ieftină. „Vânzările vor fi susţinute, însă spre exemplu pentru Nissan impactul nu poate fi de amploare, având în vedere limita de 50.000 de lei fără TVA, în care pot intra Micra, Juke şi Note. Noi pregătim deja oferte speciale pentru acest program, care propune un nou target de clienţi care nu a fost accesat până acum prin Remat“.

Piaţa de anul viitor depinde de segmentul de retail. Creşterea segmentului a venit în 2014 din Remat şi din persoane fizice. „Dacă vor merge ambele în paralel anul viitor, vom avea o altă creştere“, este de părere directorul de marcă al Nissan. „Cheia este la persoanele fizice, în segmentul de retail. Vedem în continuare volume mari la importurile de maşini second-hand şi reprezintă o masă critică importantă de clienţi potenţiali”, a spus Dora Pasăre. În primele zece luni ale acestui an, vânzările către firme au reprezentat 71% din totalul celor 68.800 de maşini vândute pe piaţa locală, procent care este mai mic comparativ cu cel al Nissan.

Dora Pasăre speră ca până la finalul anului să aibă creştere: „Până la finalul anului vrem să recuperăm diferenţa faţă de anul trecut, determinată în primul rând de declinul vânzărilor pe utilitara Navara. Septembrie şi octombrie au fost ambele două luni foarte bune, pe septembrie am reuşit o cotă de piaţă de 2,4%, iar pe turisme chiar 2,6% cotă de piaţă. Pe fondul Remat, ne-am propus să încheiem anul cu o cotă de 2,2%”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
nissan,
dora pasare,
manager,
renault,
auto
/analize/transporturi/brand-managerul-renault-in-romania-a-preluat-conducerea-nissan-si-vrea-sa-pozitioneze-brandul-japonez-pe-nisa-castigatoare-13658168
13658168
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.