Boris Billich: Mercedes-Benz este singurul brand premium care creşte în România

Autor: Bogdan Alecu Postat la 17 octombrie 2014 918 afişări

Boris Billich este directorul general al Mercedes-Benz România, singurul dintre cei trei mari constructori premium care poate confirma faptul că vânzările sale au crescut în acest an.

Boris Billich: Mercedes-Benz este singurul brand premium care creşte în România

„Noul Mercedes-Benz AMG GT îl vom aduce pe piaţa locală la începutul anului viitor, când va fi disponibil în showroomuri. Cu siguranţă nu vom vinde mai multe decât A-Klasse. Potenţial are în România pe nişa sa“, a explicat Boris Billich.

Un mare potenţial este reprezentat şi de piaţa de camioane, care a crescut cu 32% şi unde compania este lider de piaţă. „Camioanele au reprezentat întotdeauna un indicator ce permite anticiparea evoluţiei economiei, de aceea suntem încrezători în economie. Dacă ne uităm la cum evoluează piaţa, acestea indică faptul că nu se întrevede nicio criză la orizont. Poate economia este mai slabă decât ne-am fi aşteptat la începutul anului, dar cu toate acestea creşte şi noi suntem parte a acestei creşteri“, spune Billich, care a livrat în acest an mai multe flote de camioane, cea mai mare fiind de 60 de unităţi. „Mai este un aspect aici“, precizează directorul Mercedes: „Nu avem un singur contract de volum mare, care să susţină vânzările, ci avem multe contracte medii. Este bine pentru piaţă şi pentru economie deoarece arată faptul că sunt multe companii care cresc şi investesc şi este bine şi pentru noi deoarece nu depindem de un singur contract. În general flotele livrate sunt de 20-25 de camioane“.

Pentru a compara dimensiunile, Boris Billich s-a întâlnit la târgul de la Hanovra cu reprezentanţii a trei dintre cele mai mari companii de transport din Rusia, iar fiecare intenţiona să cumpere mai multe camioane noi decât se vând pe toată piaţa românească în acest an. Chiar şi aşa, miza Mercedes pe camioane se susţine - conform datelor APIA, compania se află în fruntea clasamentului pe cel mai dinamic segment al pieţei româneşti, care a crescut cu 32% în intervalul ianuarie-august al acestui an.

Cei mai mulţi vânzători din piaţa de camioane estimau o scădere anul acesta pe fondul trecerii de la Euro 5 la Euro 6. „Dacă ne uităm la piaţa europeană, a existat un efect de pre-buy pentru camioanele Euro 5 anul trecut, iar acum piaţa s-a micşorat, dar nu în România. Există avantajul că cele mai multe companii vest-europene care se extind o fac aici. Creşterea economică de aici a fost şi este susţinută de exporturi, iar noi suntem parte a unui sistem de reînnoire. Dacă ai un camion în Franţa sau în Spania, nu ai nevoie de un camion nou, dar aici cele mai multe camioane au fost cumpărate în 2008 şi există o presiune mai mare pentru reînnoirea flotelor şi este atractiv pentru companii să schimbe camioanele acum. De asemenea, piaţa camioanelor grele este alcătuită în proporţie de 90% de camioane de transport pe distanţe lungi şi avem puţine camioane pentru construcţii sau distribuţie. Este foarte atractiv acum pentru companiile de transport ca flota lor să fie alcătuită din camioane Euro 6 cu un consum redus de combustibil şi cât mai fiabile. Când parcurgi anual peste 200.000 km este bine să nu o faci cu un camion vechi de zece ani“, a spus Boris Billich.

Pe partea de construcţii se vede că nu sunt în derulare prea multe contracte de infrastructură şi există multe astfel de echipamente care sunt în acest moment nefolosite. Sunt multe companii de construcţii care se restructurează şi vând echipamentele.

„Ar fi frumos dacă am vedea mai multe proiecte de infrastructură. Toţi care conduc de la Nădlac la Deva sau de la Sibiu la Târgu-Mureş cunosc realitatea. Desigur, există progres, lucrurile se mişcă, dar ar fi bine dacă s-ar mişca puţin mai repede“, a subliniat Billich.

Încetinirea creşterii economice din acest an nu se simte încă în ritmul vânzărilor sau al pieţei.

„Nu vedem trendul economic negativ. România a avut cea mai mare creştere economică din UE, iar acum se normalizează situaţia. Este la fel precum segmentul premium. Doi-trei ani este o creştere sănătoasă, iar România este într-o situaţie economică bună dacă ne uităm la rata şomajului sau la deficitul bugetar. Economia României pare robustă. Am discutat cu mai mulţi antreprenori şi companii şi nu există o imagine negativă“, a spus şeful Mercedes-Benz România.

Desigur, conflictul dintre Rusia şi Ucraina are un efect negativ asupra economiei româneşti, dar nu direct.

Businessul transportatorilor scade deoarece companiile care produceau bunuri de larg consum pentru Rusia sunt acum afectate, dar nu este nimic structural. „Sperăm ca acest conflict să se rezolve. Economia României este una robustă. Acum nu mai contează la fel de mult precum în urmă cu 20 de ani cine conduce ţara deoarece deciziile sunt luate mult mai raţional“, a spus Billich, care, înainte de a veni în România în iunie 2013 a condus divizia de camioane a Daimler din Rusia.

Există o asemănare între piaţa românească şi cea a Rusiei, având în vedere că ambele sunt pieţe emergente? „Sunt asemănări între cele două pieţe pe segmentul de lux, unde clienţii doresc cel mai modern automobil cu ultimele noutăţi. De asemenea, atunci când clientul se decide asupra unui model îl doreşte atunci, imediat, în acel moment, aici şi acum, nu în două săptămâni. În Germania sau Austria clientul planifică atent orice detaliu şi ştie că într-un anumit număr de ani îşi va schimba maşina şi se pregăteşte de dinainte. Asta ţine în primul rând de stabilitatea economică. În Vest este mai multă stabilitate, în timp ce aici şi în Rusia oamenii vor să cheltuiască banii astăzi pentru că nu ştiu ce va fi mâine. Dar România este o ţară parte a Uniunii Europene, cu o economie stabilă, în timp ce Rusia este o ţară a extremelor din toate punctele de vedere, iar eu mă bucur că sunt acum aici.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/boris-billich-mercedes-benz-este-singurul-brand-premium-care-creste-in-romania-13399450
13399450
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.