Blue Air merge mai departe. Si tot cu Boeing

Postat la 04 noiembrie 2010 175 afişări

2010 fost un an chiar trist pentru afacerile lui Nelu Iordache, conduse de Gheorghe Racaru: grindina a stricat mai mult de jumatate din productia de “La Mosie”, Romstrade nu a mai prins lucrari noi de infrastructura, iar norii foarte desi adunati pe cerul Blue Air s-ar putea risipi un pic saptamana asta pentru prima data in acest an.

Racaru rosteste usurat cuvantul "temporar". Din aceasta saptamana, va avea nevoie mai rar de serviciile JetRan. Si asta pentru ca urmeaza sa ajunga la Bucuresti prima aeronava dintre cele patru pe care Blue Air le-a inchiriat pentru anii urmatori - pana in 2013, cand urmeaza sa vina cele trei avioane noi de la fabrica din Seattle a lui Boeing. "Am incheiat contractele cu alte companii de leasing si suntem pe final in procedura de inchiriere a acestor avioane, care vor ajunge la Bucuresti intre mijlocul saptamanii viitoare (saptamana aceasta - n.r.) si 15 noiembrie", spune Racaru. E adevarat, "nu vor mai fi Next Generation, dar pe acestea ni le putem permite", spune managerul care coordoneaza acum tot holdingul Romstrade.

Conform calculelor Blue Air, economia anuala pe care o va face in 2011 compania prin schimbarea acestor contracte de leasing va ajunge la 27 de milioane de euro. Pe langa asta, compania a mai taiat costuri intre 18 si 21 de milioane de euro anual prin celelalte componente ale restructurarii, precum inchiderea bazelor, externalizarea unor activitati sau reducerile de personal.

"A fost un exercitiu dureros, ne-a costat bani si foarte multa imagine, dar trebuie sa ramanem pe piata si altfel nu am fi reusit", spune Racaru, care tine sa completeze ca problemele companiei nu au afectat grav numarul de pasageri.

La sfarsitul lunii august, compania transportase 1 milion de pasageri, iar total 2010 estimeaza in jur de 1,4 milioane de pasageri. Cu aproape 300.000 mai putini decat anul trecut, in conditiile in care cifra de afaceri va ramane tot in intervalul din 2009: 140-150 de milioane de euro. "Vom avea insa pierdere operationala", admite Racaru, totusi multumit de faptul ca a putut regla costurile companiei, asa cum nicio restructurare externa nu ar fi putut-o face. Asta apropo de procesul de insolventa in care a fost implicata compania in ultima luna (in urma unei cereri depuse de Carpatair, pe fondul unei datorii de 30.000 de euro, pe care Blue Air sustine ca a platit-o), cireasa de pe tortul lui 2010, anul cu cele mai mari probleme pentru companie. Cererea de insolventa a fost respinsa, Blue Air a facut recurs si se asteapta rezultatul. Dar, una peste alta, Racaru tot multumit e: in ziua in care s-a pronuntat insolventa, 8 octombrie, compania tocmai lansa programul de iarna si s-au vandut cateva mii de bilete in valoare de peste 700.000 de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/blue-air-merge-mai-departe-si-tot-cu-boeing-7619598
7619598
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.