Bătălia premium de pe piaţa SUV

Autor: Bogdan Alecu Postat la 02 iunie 2015 1467 afişări

La un deceniu de la intrarea în competiţie cu marile SUV-uri americane, Audi a revenit în cursă cu noul Q7. Modelul s-a lăsat aşteptat mai bine de doi ani, timp în care piaţa maşinilor premium cu garda înaltă a câştigat tot mai mult teren.

Bătălia premium de pe piaţa SUV

Audi Q7 din prima generaţie, prezentat în România în premieră în cadrul penultimei ediţii a Salonului Auto Internaţional de la Bucureşti (SIAB), a fost în ultimii zece ani unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri premium de pe piaţa locală, dar şi unul dintre cele mai scumpe şi bine accesorizate, în condiţiile în care clienţii comandau modele de peste 100.000 de euro. La baza noii generaţii stă o nouă platformă tehnică, denumită MLB Evo. Aceasta permite ca automobilul să fie cu peste 300 kg mai uşor faţă de predecesorul său, astfel încât atât dieselul 3,0 TDI, cât şi 3,0 TFSI au sub două tone datorită utilizării aluminiului. În plus, şi motoarele sunt mult mai economice. Spre exemplu cel de 3,0 litri TDI dezvoltă 272 CP iar cel pe benzină 3,0 TFSI 333 CP şi consumă 5,7 litri/100 km, respectiv 7,7 litri/100 km şi emisii de 149 respectiv 179 de grame de dioxid de carbon per kilometru. De asemenea, Q7 nu va uimi doar prin cele două motorizări, ci şi printr‑un hibrid de tip plug-in care va revoluţiona segmentul SUV-urilor de lux, pe lângă un 3,0 TDI de 218 CP.

Versiunea hibridă, denumită e-tron quattro, va dispune şi de un motor diesel, care va consuma numai 1,7 litri de motorină la 100 km parcurşi şi va putea rula aproape 60 km în mod electric, astfel încât cu un singur plin va putea parcurge peste 1.000 km.

Sistemul de propulsie pentru Q7 e-tron este alcătuit dintr-un diesel 3,0 TDI ce produce 258 CP, în timp ce motorul electric, integrat în transmisia cu opt trepte, mai dezvoltă 123 CP. În total, sistemul produce 373 CP şi un cuplu motor de 700 Nm, ce propulsează maşina de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, iar în modul electric, de la 0 la 60 km/h în 6,1 secunde.

Cea mai mare transformare a fost realizată la interior, care se încadrează acum în linia noilor modele Audi. Q7 dispune acum de un display de mari dimensiuni deasupra consolei centrale, display retractabil de 8,3 inchi (7 inchi standard) ce poate fi „ascuns", dar şi de un Audi Virtual Cockpit, un display de 12,3 inchi ce înlocuieşte ceasurile de bord. Acesta este disponibil ca opţional şi este similar cu cel de pe noul TT. Cu ajutorul butonului View de pe volan, şoferul poate selecta modul de afişare a datelor, de la două ceasuri mari de bord pentru turometru şi vitezometru la două ceasuri mici alături de mai multe informaţii legate de computerul de bord sau afişarea hărţii sistemului de navigaţie. În plus, maşina dispune şi de un head-up display similar celui de pe modelele BMW ce afişează limita de viteză /ultimul semn rutier, viteza de deplasare şi instrucţiunile sistemului de navigaţie. Spre deosebire de ceilalţi constructori, Audi utilizează direct hărţile Google Maps, ce sunt actualizate în timp real cu ajutorul conexiunii de date (4G, în funcţie de acoperire) printr-un SIM GSM, conexiune ce poate fi accesată printr‑un hotspot WiFi şi de pasagerii automobilului. Sistemul MMI este fără îndoială unul dintre cele mai performante sisteme multimedia disponibile în momentul de faţă, existând posibilitatea inclusiv de a accesa smartphone-ul prin conexiunea pe cablu, fie că este unul cu sistem de operare Android (prin Android Auto) sau iOS de la Apple.

La capitolul sisteme de asistenţă, trebuie menţionat cel care opreşte maşina atunci când şoferul vrea să vireze stânga fără să se asigure, iar din sens opus vine un alt automobil, cel de oprire automată (la viteze de cel mult 40 km/h) în cazul în care sistemul detectează un pieton sau biciclist şi cel de parcare automată. Acesta din urmă este probabil singurul minus al lui Q7 – dacă pe BMW X5 este disponibil un sistem care parchează complet automat maşina, şoferul apăsând un singur buton, în Q7 sistemul controlează doar direcţia, iar acceleraţia, frânarea şi schimbarea din marşarier în treapta întâi sunt efectuate de către cel de la volan. Lista sistemelor hi-tech este completată de un sistem ce menţine maşina pe banda de rulare până la viteze de 60 km/h, astfel încât în ambuteiaje pe autostradă maşina devine autonomă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/batalia-premium-de-pe-piata-suv-14384028
14384028
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.