Avioanele lui Tender ataca in linie

Postat la 03 iunie 2008 175 afişări

Jetran Air, compania achizitionata in urma cu doua saptamani de omul de afaceri Ovidiu Tender, ia in considerare intrarea din 2009 pe piata zborurilor regulate.

Avioanele lui Tender ataca in linie
“Totul a pornit in 2002, cand in istoria aviatiei a intrat un nou record, prin vanzarea celui mai mare numar de aeronave intr-o zi”, glumeste Bogdan Dimitrescu. La 11 august 2002, cand compania low-cost americana US Airways a intrat in faliment, dupa ce nu si-a putut reveni dupa socul de pe piata aviatica ulterior momentului 11 septembrie 2001, un om de afaceri texan, Douglas Jaffe, cu afaceri in imobiliare, cumpara 97 de avioane din flota US Airways (dintre care 55 Boeing 737-200, 26 McDonnell Douglas DC-9 si 16 McDonnell Douglas MD-80), formand compania Jetran International.

Imediat dupa tranzactie, omul de afaceri american a organizat o serie de licitatii pentru ca avioanele sa fie preluate in administrare de companii din mai multe piete. O parte dintre acestea (mai precis sase avioane MD-81) au fost preluate de Jetran Air, cu actionariat romano-american: Jetran Asset Management, firma fondata de omul de afaceri american, in parteneriat cu cativa oameni de afaceri romani - Mirica Dumitrescu, Gheorghe Valceanu si Cristian Gheorghe Mihalache.

Odata cu venirea aeronavelor in Romania, managementul companiei Jetran Air a decis nu numai intrarea acestora intr-un program de reparare si restaurare, dar si obtinerea licentei de operare in Romania si angajarea unei echipe de piloti si insotitori de bord pentru avioane McDonnell Douglas, echipa care numara acum 200 de persoane. “Odata ce s-au terminat reparatia aeronavelor si angajarea si pregatirea oamenilor, Jetran Air a inceput sa inchirieze aeronavele in wet-lease, principalii clienti fiind companii europene care au facut comenzi pentru cresterea flotei, dar nu si-au primit inca noile avioane si s-au confruntat cu cresterea cererii”, spune Bogdan Dimitrescu. Principalii clienti ai companiei au fost din 2003 incoace companii precum Alitalia, Aegean Airlines, Alpi Eagles, Air Moldova, dar si Blue Air.

Din 2007, compania a inceput sa opereze cu propriul nume - Jetran - si sa foloseasca doua din cele opt aeronave si pentru contracte de curse charter cu mai multi turoperatori romani si vest-europeni. Opt aeronave, pentru ca tot din acest an flota Jetran a crescut cu inca doua: un McDonnell Douglas MD-83 - potrivit pentru zborurile mediu-curier (1-6 ore) si un Fairchild Dornier 328-300 Jet cu 12 locuri, potrivit pentru zboruri private VIP. Faptul ca grupul lui Ovidiu Tender a cumparat Jetran ii va da posibilitatea acum omului de afaceri sa foloseasca acest avion de lux pentru zboruri private, asa cum folosesc si Dinu Patriciu sau Ion Tiriac avioanele de mici dimensiuni din flota companiilor proprii - Eurojet, respectiv Tiriac Air pentru zboruri particulare.


Ce a cumparat Tender

Jetran pe scurt

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/avioanele-lui-tender-ataca-in-linie-2682745
2682745
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.