Acasă la Porsche şi Volkswagen: uzina care va ajunge la o producţie record de 200.000 de unităţi anual

Autor: Bogdan Alecu Postat la 02 aprilie 2014 1249 afişări

Uzina din Leipzig este în acest moment cea mai mare fabrică Porsche din istoria companiei germane. În plus, odată cu majorarea producţiei, 1.500 de noi locuri de muncă au fost create la uzină.

„Avem peste 2.500 de clienţi care vor să-şi ridice direct de la fabrică maşina, cu toate că de multe ori se întâmplă să locuiască pe alte continente. Vin aici, merg cu automobilul pe circuit, după care le este livrat în ţară. De asemenea, avem şi mulţi vizitatori care vin să vadă uzina, în jurul a 40-50.000 anual„, a spus unul dintre experţii Porsche.

În total, în uzina din Leipzig lucrează 2.100 de angajaţi ai constructorului şi alţi 900 ai furnizorilor de componente sau servicii, cum ar fi cei de la logistică.

„Producem 650 de maşini pe zi, din care momentan 100 de modele reprezintă noul Macan, cifră care însă va creşte spre 350 de maşini pe zi. În total, planul prevede creşterea producţiei spre 900 de maşini pe zi„, a spus expertul de la Porsche.

Uzina din Leipzig are în total 387 de roboţi în secţiunea de caroserie şi 475 de muncitori, pe o suprafaţă de 35.000 mp. În total, sunt produse 18 caroserii pe oră. Tocmai pentru că Macan are o caroserie realizată din aluminiu, aceasta cântăreşte numai 475 kg şi este sudată în 6.000 de puncte, realizându-se inclusiv sudură cu laser, specială pentru aluminiu.

„Uzina nu este la fel de automatizată cum este una pentru maşini de volum deoarece urmărim o strategie diferită„, a spus expertul.  

CUM A LUAT NAŞTERE MACAN? „Sunt mulţi clienţi în piaţă care doresc un automobil sport spaţios, dar nu atât de mare cum este un Cayenne. Din acest motiv, Macan atrage noi clienţi. Cu toate că baza noului model este Audi Q5, cele mai multe componente au fost refăcute sau optimizate„, a spus Oliver Laqua, director vehicule pentru linia SUV a Porsche.

Noul Macan nu vine doar cu partea sport a unui SUV conceput de Porsche, ci şi cu partea de off-road - maşina poate fi echipată cu suspensie pneumatică, ce poate oferi maşinii o gardă la sol de 23 cm, valoare ce doar la off-roadere mai poate fi întâlnită. Tocmai din acest motiv, în premieră pentru un SUV sport, constructorul a organizat pentru Macan atât un test on-road, pe drumurile publice de pe lângă Leipzig, cât şi off-road pe circuitul de teste al Porsche şi, pentru a dovedi calităţile mărcii, şi pe un circuit de teste. Este posibil să vedem un Macan hibrid plug-in în viitor, dar o decizie finală nu a fost adoptată încă în acest sens.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/acasa-la-porsche-si-volkswagen-uzina-care-va-ajunge-la-o-productie-record-de-200-000-de-unitati-anual-12375855
12375855
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.