Studiu de caz: Salamul de Sibiu a câştigat lupta cu piaţa

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 06 octombrie 2016 1495 afişări

Motiv pentru care exact pe acest produs cade miza cea mai importantă a investiţiei de 20 de milioane de lei. Noua capacitate permite o creştere de 10% pe an, în următorii trei ani, fabrica deja existentă, modernizată la standarde europene în anul 2007, preluând integral producerea Salamului de Sibiu, iar în cea nou inaugurată vor fi produse sortimentele de crud-uscate fără mucegai: Salam Mozaic, Salam Bănăţean, Salam Uscat, sau Salam Levant – sortiment care urmează să fie lansat. „Volumele suplimentare dezvoltate vor compensa treptat costurile investiţiei, astfel încât să menţinem un nivel comparabil cu profitabilitatea actuală. De asemenea, ne vom focusa pe dezvoltarea relaţiilor de export, în primă fază în comunităţile de români din UE“, completează Angelica Şmil.

Investiţia finalizată în acest an la Salbac a completat bugetele anterioare, povesteşte reprezentanta Salbac, care dă ca exemplu o investiţie din 2013, de 2,5 milioane euro pentru mărirea capacităţii de fabricare a salamurilor crud-uscate cu 400 tone pe an.

Reprezentanta Salbac subliniază că „există o evidentă tendinţă de creştere a consumului produselor de calitate premium din categoria crud-uscate, cu preţ peste medie şi cu un conţinut redus de aditivi alimentari. Totodată, ambalările devin din ce în ce mai sofisticate şi mai reduse din punct de vedere al gramajului“.

Povestea fabricii Salbac nu este singulară, în cadrul grupului, arată Grigore Horoi, preşedintele Agricola: „În volum, producţiile realizate de companiile noastre au fost dublate (la unele categorii de produse cum ar fi salamurile crud-uscate şi carnea de pui creşterile au fost mai mari de 100%) faţă de cele de dinainte de 2010“. Creşterea volumelor fabricate şi vândute a condus şi la creşterea cifrei de afaceri care, la nivelul grupului, a ajuns anul trecut la 657 de milioane de lei, faţă de 419 milioane de lei în 2009. Plusurile se regăsesc şi în rezultatele pe primul semestru al acestui an, adaugă Horoi: „Avem un avans de 14,7% la carnea de pasăre, 17% la semipreparate şi produse ready-meals, 29,3% la salamurile crud-uscate, respectiv 22,2% la preparatele din carne fiert-afumate“. Un peste alta, plusul înregistrat în primele şase luni de grupul băcăuan se plasează la 12,7% faţă de perioada similară a anului trecut, iar Horoi se aşteaptă ca ritmul să fie menţinut pentru întregul an.

„Am încercat să dăm cea mai bună utilizare resurselor de care dispuneam. Aveam două fabrici de mezeluri, una specializată în preparate fiert-afumate, iar cealaltă pentru salamuri crud-uscate. Am avut inspiraţia de a ne concentra pe grupa de mezeluri crud-uscate, urmărind o execuţie profesionistă în ceea ce priveşte cei patru «P», adică să avem un produs constant de calitate bună, bine distribuit, un preţ care să reflecteze atributele şi calitatea produsului şi un brand puternic care să susţină tot acest efort de creştere a cotei de piaţă“. Salamul de Sibiu produs de Agricola a devenit cel mai vândut din categoria sa în 2010 iar trei ani mai târziu, spune Horoi, „am devenit lider în categoria salamurilor crud-uscate“.

Creşterea volumelor a stat la baza extinderii capacităţii de producţie, fiind derulate mai multe proiecte de investiţii. Valoarea totală a investiţiilor bugetate pentru anul în curs la nivelul grupului de firme Agricola este de 8,5 milioane euro, din care investiţia dedicată Salbac este de aproape 5 milioane euro (20 de milioane de lei). Iar Grigore Horoi mai spune că alte 2,2 milioane de euro vizează Agricola Internaţional (linia de afaceri cu carne de pui) pentru echipamente de lucru şi maşini de ambalare pentru abator, modernizare hale de creştere păsări, mijloace de transport. Una peste alta, „indicatorii de performanţă economică sunt într-o dinamică pozitivă, la sfârşitul anului totalul datoriilor bancare reprezentând puţin mai mult din jumătatea capitalurilor proprii şi aproximativ 25% din cifra de afaceri“.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.